تولید محتوا به سبک گری وی
تولید محتوا به سبک گری وی
گری وینرچاک اکنون علاوه بر اینکه یکی از بنامترین کارآفرینهایی است که صدایش را در شبکههای اجتماعی به گوش همه میرساند با میلیونها فالوور در شبکههای اجتماعی به عنوان یک اینفلوئنسر مطرح هم شناخته میشود و بسیاری دلیل اینها را شخصیت پرجذبه و کاریزماتیک او و علاقهی خاصی که به کمک کردن به بقیه دارد بیان میکنند.
به صورتی که او مجری یکی از بهترین پادکستهای روزانه کارآفرینی به نام #AskGrayVee است و با سمینارها و ویدیوهایش به میلیونها نفر کمک کرده است.
در همین حال، او که به نوشتن کتاب و به اشتراک گذاشتن تجربیاتش به بقیه علاقه داشت با نوشتن چند کتاب در سالهای گذشته به یکی از برجستهترین نویسندههای حوزهی کارآفرینی تبدیل شده است.
همهی کتابهای او در لیست پرفروشترینهای نیویورک تایمز و وبسایت آمازون قرار گرفتهاند.
قدرت شروع
شعارِ گری وی روشن است: «هیچ بهانهای برای به اشتراک نگذاشتن صدای خود با جهان وجود ندارد.» او همه را تشویق میکند که بهجای وسواس در ایجاد محتوای عالی، مستندسازی سفر خود را آغاز کنند. کلید موفقیت در شروع کار نهفته است. گری وی از افراد میخواهد که بدون ترس وارد دنیای جذاب و هیجانانگیز تولید محتوا شوند.
چه؟ چگونه؟ کجا؟
گری برای مقابله با چالش این که از کجا شروع کنیم، مفهوم WHW را معرفی میکند؛ چه؟ چگونه؟ و کجا؟ در مورد چه موضوعی میخواهید صحبت کنید؟ به چه چیزی علاقه دارید؟ گری بر اهمیت خودآگاهی و انتخاب موضوعی که با خود واقعی شما همسو باشد، تاکید میکند. اصالت کلید اصلی است.
غلبه بر ترس
او ترس از شکست را بهعنوان یک مانع بزرگ شناسایی میکند که مانع از شروع سفر خلاقانه افراد میشود و داستانهای افراد موفقی را به اشتراک میگذارد که علیرغم ناکامیهای اولیه همچنان ادامه دادند.و استدلال میکند که ترس از باخت نباید هیجان پیروزی احتمالی را تحتالشعاع قرار دهد. این موضوع در مورد مقابله با ترس و برداشتن اولین قدم، بسیار اهمیت دارد.
انواع رسانههای ارتباطی
گری شیوههای مختلف ارتباط را توصیه میکند؛ محتوای ویدیویی صوتی و محتوای نوشتاری. از ایجاد پادکست تا بهاشتراکگذاری افکار از طریق ویدیوهای سلفی یا نوشتن آن در وبلاگتان. او بر اهمیت آزمونوخطا و کاوشگری برای کشف بهترین و تاثیرگذارترین راه برای ارتباط با مخاطب تاکید میکند.
چالش دیده شدن محتوا
گری وی درباره چالش دیده شدن صحبت میکند و درباره مشکلی که بسیاری از افراد برای دیده شدن محتوایشان با آن روبرو هستند. او پیشنهاد میدهد با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید، از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و حتی تبلیغات پولی استفاده کنید. نکته کلیدی، ارائه ارزش برای دیگران و تعامل با مخاطبان بالقوه از طریق پیامهای مستقیم و ارتباط راهبردی است.
صبر و استقامت
گری بر اهمیت صبر و شکیبایی تاکید میکند. موفقیت در تولید محتوا یک بازی طولانیمدت است که نیاز به پشتکار و عشق به فرایند دارد. او به تولیدکنندگان محتوا توصیه میکند که به طور مداوم بر ارائه ارزش تمرکز کنند و اعتماد داشته باشند که با گذشت زمان نتایج خوبی خواهند گرفت.
تهیه و تنظیم : گروه تحقیقاتی ثروت تفکر
دیدگاهتان را بنویسید