اهمیت تولید محتوا در کسب و کار
اهمیت تولید محتوا در کسب و کار
شغل تولید محتوا در سالهای اخیر آنقدر متقاضی پیدا کرده است که خیلی افراد آن را به عنوان شغل اصلی انتخاب میکنند و برای بعضی هم شغل دوم است. موضوعات و کارهای محتوا زیاد است و هرکس با هر علاقهای میتواند در یکی از حوزههای آن کسب درآمد کند. خیلی هم سخت نیست؛ میتوانید یک فریلنسر دورکار باشید یا یک کارمند حضوری در شرکتهای بزرگ. فقط باید مهارتهای اولیه را که در ادامه توضیح دادیم یاد بگیرید.
کارشناس تولید محتوا میتواند برای وبسایتها مقاله بنویسد، برای شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام پست بسازد و منتشر کند یا ویدیو کلیپ، پادکست، ایبوک و … تولید کند. در مقاله «ساخت کتاب الکترونیکی» میتوانید مراحل ساخت ایبوک را یاد بگیرید
امروزه شغل کارشناس تولید محتوا یک شغل نسبتاً تخصصی شده است. یعنی یک نفر نمیتواند دهها کار مختلف انجام دهد. بدون دانش و تجربه هم هرکسی نمیتواند یک شبه کارشناس تولید محتوا شود.
اهمیت تولید محتوا برای کسب و کار های آنلاین
اگر یادتان باشد اولین روزهایی که با اینترنت آشنا شدیم و به عنوان کاربر از آن استفاده کردیم، محتوای جذاب این فضا بود که باعث شد اینترنت به مرور زمان بخشی از زندگی روزمره ما بشود. تولید محتوا در فضای آنلاین از همان روزهای اول در خط مقدم انقلاب دیجیتال بود و درواقع هم محتوا هم اینترنت بهصورت توامان باهم رشد کردند. جامعه ای که ما درآن بهصورت فیزیکی و واقعی زندگی میکردیم تبدیل شد به شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک با بیش از ۷/۱ میلیارد کاربر و همچنین شغلها هم تبدیل شدند به کسب و کارهای آنلاین مانند آمازون با درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار.
چه در شبکههای اجتماعی و چه در فروشگاههای اینترنتی ما نیازمند تولید محتوا هستیم. درواقع میتوانیم بگوییم چیزی که مارا بدنبال اینترنت میکشاند، محتوای ایجاد شده در آن است.
افزایش اعتماد مشتریان
فرض کنید وارد وبسایتی شدهاید که فقط محصولاتی را به همراه چند تصویر، قیمت و چند خط توضیحات درج کرده است. آیا مایلید از این وبسایت خرید کنید؟!
اکثر مشتریان ترجیح میدهند، از وبسایتی خرید کنند که دارای توضیحات کاملی به همراه نقد و بررسی محصول باشد، تصاویر و ویدیوهای کاملی از آن قرار داده و جای هیچ ابهامی برای کاربر باقی نگذاشته باشد. پس به تولید محتوا میتواند باعث اعتماد سازی و افزایش فروش وبسایت شما شود.
ایجاد فرصت مشاوره برای کاربران
کاربران ترجیح میدهند به سراغ کسبوکاری بروند که فقط فروشنده نباشد بلکه بتوانند مشاوره تخصصی هم بدهد! اگر بتوانید ابهامات و سوالات کاربران را رفع کنید آنگاه میتوانید به آنها کالا یا خدمات خود را بفروشید. پس باید به کمک تولید محتوای موثر و هدفمند به سوالات متداول کاربران پاسخ دهید. بعد از پایان این پاسخها در آخر به سراغ معرفی کالا یا خدمات کسبوکار خودتان بروید.
به یاد داستان خرید یک مودم در ماه قبل افتادم، به بیش از ۱۰ فروشگاه مراجعه کردم که بتوانم پاسخ سوالم را بیابم و به بعد به کمک آن پاسخ، مودم مناسبی انتخاب کنم. تقریبا همهی فروشندههایی که در ابتدا به آنها مراجعه کردم اطلاعات کافی نداشتند تا اینکه بعد از کلی جستجو با فروشگاهی آشنا شدم که فروشنده یک فرد آگاه بود و توانست به سوالم پاسخ منطقی بدهد. همین موضوع باعث شد من به مشتری دائم آنها تبدیل شوم!
در فروش آنلاین هم همین روال برقرار است. مشتری از شما مشاوره میخواهد! شما باید به کمک محتوای مناسب در وبسایت یا شبکههای اجتماعی پاسخی قانع کننده برای آنها داشته باشید.
افزایش قدرت و تاثیرگذاری
در گذشته برای اینکه دیده شوید نیاز داشتید که از رسانههای دیگر استفاده کنید. امروزه با وجود سایت و اپلیکیشن و شبکههای اجتماعی، خودتان صاحب رسانه هستید. بازاریابی میتواند از طریق خود شما و به شکل مستقیم صورت گیرد و دیگر واسطهای در میان نیست. این مدل بازاریابی اثربخشی بیشتری دارد.
بازاریابی ارزان
از دلایل اهمیت تولید محتوا در کسب و کار، میتوان به قابلیت بازاریابی ارزان و کم هزینه اشاره کرد. شما به سراغ هر روش بازاریابی دیگری که بروید باید هزینه کنید. شاید تولید محتوا را بتوان با هزینهی خیلی کم و گاهی فقط با صرف چند ساعت زمان انجام داد و از آن نتایج چشمگیری دریافت کرد.
افزایش فروش مهمترین دلیل اهمیت تولید محتوا در کسب و کار
مگر میشود بدون تولید محتوا انتظار فروش هم داشت؟! به کمک محتوای بهینه کاربران هدف را وارد سایت خود کنید، کالاها و خدمات خود را به آنها معرفی کنید و ببینید صرفا با محتوا چگونه به افزایش فروش کمک کردهاید.
تهیه و تنظیم : گروه تحقیقاتی ثروت تفکر
دیدگاهتان را بنویسید