بازاریابی برای نویسندگان
بازاریابی برای نویسندگان
زمانی که نویسنده ای کتاب مینویسد،
حتی اگر یکی از بهترین و تاثیرگزار ترین کتاب های حوزه فعالیتش در دنیا باشد ، اگر مردم از وجود آن مطلع نشوند موفقیتی را در پی نخواهد داشت.
بنابراین توجه به تکنیک های تبلیغات و بازاریابی کتاب اهمیت ویژه ای دارند.
چرا نویسندگان به بازاریابی کتابهای خود نیاز دارند؟
معمولا مخاطبان، هیچ کتابی را بدون شناخت قبلی خریداری نمیکنند. فروش کتاب نیز مانند بسیاری از محصولات دیگر، بدون تلاش و انجام بازاریابی اصولی و صحیح امکانپذیر نخواهد بود. با وجود انتشار کتابهای مختلف، کتابی فروش بیشتری خواهد داشت که بازاریابی بهتری داشته باشد.
عده بسیار زیادی از نویسندگان اطلاع چندانی از تکنیکهای بازاریابی کتاب ندارند و گمان میکنند، همین که کتابشان به چاپ برسد برایشان کافی خواهد بود. اما تاکنون به این فکر کردهاید که چگونه برخی از کتابها برای بار دهم یا حتی بیشتر تجدید چاپ میشوند، اما برخی دیگر در همان چاپ اول متوقف شده و استقبال چندانی از آنها به عمل نمیآید؟ فروش بالای کتابها اتفاقی نیست و تمام این موفقیتها مربوط به رعایت اصول صحیح بازاریابی کتاب است.
روش های بازاریابی برای نویسندگان:
۱. تمامی مجلاتی را که بخش معرفی کتاب دارند، مانند مجله موفقیت، بیابید و مطابق با ساختار مجله، اطلاعات کتاب خود را ارسال کنید تا در بخش معرفی کتاب چاپ شود.
۲. در سمینارها و همایشهای وابسته به زمینه کاری خود، سخنرانی کنید و در بخش معرفی سخنران، خود را به عنوان نویسنده کتاب … معرفی کنید. با برگزارکننده سمینار صحبت کنید تا کتاب شما برای فروش در سمینار عرضه شود.
۳. خلاصهای از کتاب خود را در ۸ صفحه تهیه کرده و آن را به صورت pdf در اینترنت منتشر کنید. در این فایل الکترونیکی روش تهیه کتاب را توضیح دهید. این فایل را به دهها وبسایت رایگان کتابهای الکترونیکی آپلود کنید.
۴. ۱۰۰ نسخه از کتاب خود را برای بازاریابی اختصاص دهید و برای تمامی مجلات و نشریات بفرستید و به آنان هدیه بدهید، شاید یکی از آنها مقالهای درباره کتابتان بنویسد.
۵. کتاب را در جاهای نامعمول بفروشید. بسیاری از نویسندگان با این روش مخالفند، ولی نتایج آن میتواند فوقالعاده باشد. مثلا کتابهای کامپیوتری در فروشگاههای تجهیزات کامپیوتری، بسیار بیشتر از کتابفروشیها به فروش میرود.
۶. وبسایت کوچکی راهاندازی کنید و در آن امکان خرید پستی کتاب را به وجود آورید تا علاقهمندان بتوانند با ثبت آدرس خود، کتاب را سفارش بدهند.
۷. چکیدهای از کتاب خود را به صورت صوتی با صدای خودتان تهیه کنید و بر پیغامگیر تلفنی قرار دهید. در تبلیغات اعلام کنید برای شنیدن خلاصه کتاب در ۵ دقیقه به صورت کاملا رایگان با شماره تلفن شما تماس بگیرند.
۸. بخشهایی از کتاب را به صورت مقاله به وبسایتها و همچنین مجلات ارسال کنید. در زیر مقاله بنویسید که منبع این مطلب، کتاب … است.
۹. در معرفی خودتان اینطور بگویید: من … نویسنده کتاب … هستم. خیلی از افراد بیش از خودتان، درباره کتابتان کنجکاو میشوند و فرصتی برای معرفی کتاب پیش میآید.
۱۰. کتاب خود را به عنوان هدیهای مناسب معرفی کنید و توضیح دهید که این کتاب برای چه افرادی میتواند مفید واقع شود و چرا هدیهای مناسب برای این افراد است.
منبع:مدیرسبز
تهیه و تنظیم:ثروت تفکر
دیدگاهتان را بنویسید