تکنیک هایی برای فروش اینترنتی
تکنیک هایی برای فروش اینترنتی
افزایش فروش فروشگاه اینترنتی دغدغهٔ اصلی شما و سایر افرادی است که فروشگاه آنلاین دارند.
اینجاست که پای تکنیکهای بازاریابی و تبلیغات به میان کشیده میشود؛ چیزی که به شما کمک میکند اعتماد مشتری را جلب کنید، یک رابطهٔ دوطرفه با او برقرار کنید و در نهایت هم بیشتر بفروشید.
فروش اینترنتی یک فرایند پیچیده است که نیازمند استراتژیها و تکنیکهای خاصی است. در زیر،تعدادی از تکنیکهای موثر برای فروش اینترنتی را بررسی میکنیم:
در فروش محصولات و سرویسهای خود صادقانه رفتار کنید
قبل از هر چیزی، صادق بودن در کار نکته موفقیت و شروع یک فروش قدرتمند خواهد بود. شاید به ظاهر چنین توصیه ای مضحک به نظر برسد، اما بسیاری از تجارت ها توجه کمی به این موضوع دارند. برای مثال، خیلی از تجارت ها شروع به خرید و آماده سازی محصولاتی می کنند که قادر به پرداخت همه هزینه آن ها نیستند و از چک و دیگر روش های پرداخت اقساطی استفاده می کنند. در صورتی که ممکن است فروش مناسبی نداشته باشند و محصولاتشان خیلی کمتر از حد انتظار به فروش بروند. در چنین حالتی مقدار زیادی محصول فروخته نشده و اقساط سنگین باقی می ماند. همین مسئله دلیل ورشکست شدن خیلی از تجارت ها بوده است.
بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO):
با بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو، میتوانید در رتبهبندی نتایج جستجوی آنلاین بهتر عمل کنید بیشترین ترافیک ممکن را به سایت خود جذب کنید.
بازاریابی محتوا:
با ایجاد محتوای ارزشمند مفید برای مخاطبان خود، میتوانید به عنوان یک منبع قابل اعتماد در حوزه خود شناخته شوید و روابط طولانی مدت با مشتریان برقرار کنید.
استفاده از رسانههای اجتماعی:
با حضور در شبکههای اجتماعی مانند Facebook، Instagram، Twitter و LinkedIn،میتوانید با مخاطبان خود در ارتباط باشید، محتوای خود را به اشتراک بگذارید و جامعه ای فعال ایجاد کنید.
استفاده از تکنیکهای ایمیل مارکتینگ:
با ساخت لیست ایمیل ارسال خبرنامهها و پیامهای تبلیغاتی به مخاطبان، میتوانید بازاریابی مستقیم وشخصیسازی شده را انجام دهید.
طرحهای محبوب و پر فروش را مشخص کنید.
طبق اثر چشم و هم چشمی در علم روانشناسی، مردم پیروی از اکثریت را دوست دارند. آنها صرف نظر از عقاید خود در درجه اول همان کاری را انجام میدهند که دیگران آن را انجام داده اند. به همین دلیل است که بازاریابان دائما از عباراتی مانند “برند شماره ۱ آمریکا” یا “توصیه شده توسط اکثر پزشکان” یا “پرفروشترین محصول سال” استفاده میکنند.
در نام گذاری و جملات خود دقت کنید.
وقتی مشتری در حال تصمیمگیری است که کدام یک از طرحها و قیمت گذاریهای شما را انتخاب کند، احتمالاً به دنبال جزئیاتی میگردد تا سرنخهایی را که ممکن است در انتخابش موثر باشد را بدست آورد. بنابراین شما با نام گذاری موثر برای گرانترین برنامههای خود میتوانید نرخ رشد فروش آنها را افزایش دهید.
نمادهای اعتماد را در صفحه پرداخت نشان دهید.
اعتماد سازی یکی از کلیدهای روانشناختی است که باید از آن برای افزایش فروش خود استفاده کنید. به گفته Acquisio در یک مطالعه، ۶۱٪ از خریداران آنلاین به دلیل آنکه سایتی فاقد مهر اعتماد بود از خرید خود منصرف شدند. چندین روش مختلف برای ایجاد احساس اعتماد و تأمین امنیت در صفحه پرداخت شما وجود دارد. به عنوان مثال در ابتدا میتوانید با یک توضیح مختصر در مورد اقدامات امنیتی خود بر ذهن مخاطبان تاثیرگذار باشید.
سایت Zappos به مشتریان بالقوه خود اطمینان میدهد که ثبت اطلاعات مربوط به حساب کاربری آنها کاملا بی خطر است و شرح مفصلی از اقدامات امنیتی که در سایت خود استفاده میکند را ارائه میدهد. همچنین برای جلب اعتماد بیشتر میتوانید مهر اعتماد معتبر را نیز در سایت خود قرار دهید. برای این کار لازم است که فعالیت شما توسط مراجع مربوطه تأیید شود و سپس اجازه نمایش آن را خواهید داشت. اگر چه این عمل منجر به افزایش فروشتان میشود اما میتواند هزینه بر نیز باشد.
رضایت مشتریان را در صفحه خود به نمایش بگذارید.
مشتریان ترجیح میدهند محبوبترین و پرفروشترین محصولات را خریداری کنند. بنابراین بهتر است اطمینان حاصل کنند که دیگران نیز از خرید محصولات شما راضی هستند. به منظور اثبات اجتماعی خود میتوانید محیطی را فراهم کنید که مشتریان بالقوه با مشتریان شما ارتباط برقرار کنند و نظر آنها را به طور مستقیم از خرید محصول شما جویا شوند.
به عبارت دیگر، میتوانید در صفحه وب سایت خود تصاویر و سایر اطلاعات شناسایی افرادی که محصول یا خدمات شما را تایید کردهاند قرار دهید. با ارائه اطلاعات تماس، مشتریان بالقوه میتوانند حتی از معتبر بودن گواهی نامهها اطمینان حاصل کنند.
سایت Bizzabo صفحهای را به نمایش عکسها و نام کاربری افرادی اختصاص داده است که محصول آنها را تأیید میکنند. این عمل شکل قدرتمندی از اثبات اجتماعی است. شما نشان میدهید که نه تنها توصیفات شما واقعی است بلکه از اینکه بازدیدکنندگان کنجکاو بتوانند با افرادی که محصول شما را قبلا خریداری کردهاند تماس بگیرند خوشحال هستید.
در مشتریان احساس فوریت ایجاد کنید.
با تعیین مدت زمان مشخص برای خرید محصولتان میتوانید احساس فوریت در خرید را برای مشتریان ایجاد کنید. به جای آنکه منتظر افرادی باشید که برای خرید عجلهای ندارند دلیل قانع کنندهای برای سرمایه گذاری و خرید هر چه زودتر آنان ارائه دهید. مارکوس تیلور استراتژی ایجاد فوریت در فروش محصولات خود را پیاده کرد. او یک بسته تبلیغاتی کامل برای نوازندگان تهیه نمود که شامل برنامه هایی برای ضبط و پخش آهنگهای آنها بود. او در نسخه اول فروش خود هیچ گونه فوریتی قرار نداد. بنابراین فروش آن موفقیت چشمگیری به دست نیاورد.
کمپینهای ویژه در مناسبتهای مختلف
گرچه عید نوروز، تولدها و سالگردها، مناسبتهای معمول هستند؛ ولی میتوانید با اینها و مناسبتهای ویژه دیگر در تمام طول سال به فروش ویژه بپردازید. بسته به آن چیزی که آنلاین میفروشید، چندین مناسبت اختصاصی و چندین مناسبت عمومی وجود دارد که فرصتهای خوبی برای برگزاری کمپین است.
اعیاد خاص ما ایرانیها، جامجهانی یا دربیها، مناسبتهای ملی و مذهبی و… از این دست مناسبتها هستند. به عنوان مثال چندین سال است که دیجیکالا در شب یلدا کمپین فروش ویژه خود را برگزار میکند
تشویق مشتری فعلی به خرید با پیامک
مشتری فعلی، کسی است که یک بار خرید از شما را تجربه کرده است؛ پس دیگر نیاز نیست برای جذب و جلب اعتماد او هزینه کنید.
فقط کافی است به طریقی، او را به سایت برگردانید تا از شما دوباره خرید کند. یکی از راههای برگرداندن مشتریان فعلی، استفاده از پیامک است؛ روشی مطمئن، ارزان و پربازده.
برای برگرداندن مشتری فعلی، بهتر است پیشنهادی ویژه در پیامک بگنجانید؛ مثلاً ۳۰ درصد تخفیف یا یک محصول بخرید و یکی جایزه بگیرید!
تهیه و تنظیم : گروه تحقیقاتی ثروت تفکر
دیدگاهتان را بنویسید