دلایل نداشتن فروش در وبسایت ها
دلایل نداشتن فروش در وبسایت ها
برای اینکه وب سایت شما تبدیل به یک سیستم خودکار کسب درآمد شود، باید موارد مختلفی را رعایت کنید و برای همه چیز از قبل برنامه ریزی کرده باشید، اما اگر در حال حاضر درآمد یا فروشی از وب سایت خود ندارد، نگران نباشید. حتماً دلیلی دارد ابتدا باید ریشه مشکل را پیدا کنید و سپس برای رفع آن راه حلی مناسب ارائه دهید.
پیچیدگی فرآیند سفارش و پرداخت را تا حد امکان کاهش دهید
به گزارش Business Insider مبلغی بالغ بر ۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۷ در سبدهای خرید کاربران اینترنتی رها شده است که ۶۳% از این مقدار قابل استفاده مجدد بوده است! این آمار و ارقام باور نکردنی ثابت می کنند که مردم حوصله فرآیندهای پیچیده خرید آنلاین را ندارند و به سرعت از خرید خود منصرف می شوند. با توجه به این مسئله باید گفت که از مهمترین دلایل کاهش فروش آنلاین یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی، همین فرآیند خرید است که در حال حاضر خیلی از وب سایت های ایرانی نیز با آن دست و پنجه نرم می کنند.
در اولین بازدید خریدی انجام نمیشود
اولین نکته این است که بسیاری از افراد، در اولین بازدید خود خریدی انجام نمیدهند. اگر این دیدگاه اشتباه را داشته باشیم که میتوانیم تبلیغاتی انجام دهیم که علاقهمندان به وبسایت ما بیایند و محصول را در همان لحظه ببینند و خرید کنند کاملا در اشتباه هستیم. چنین دیدگاهی معمولا به اتلاف بودجه بازاریابی میانجامد و نمیتوانیم انتظار بازگشت سرمایه مناسبی داشته باشیم.
بنابراین اولین نکته کلیدی که باعث میشود کسبوکار اینترنتی خود را بهبود دهیم و به سود برسانیم این است که بدانیم در اولین بازدید تعداد خریدها بسیار کم است. پس باید در اولین بازدید بهجای تلاش برای فروش، سعی کنیم شخص علاقهمند کنیم و اطلاعات تماسش را بگیریم تا بعدا بتوانیم عملیات بازاریابی را ادامه بدهیم.
بازار هدف را درست انتخاب نکردهاید
قبل از اینکه بپرسید چرا فروش اینترنتی ندارم، باید بپرسید آیا بازار و مخاطب هدفتان را درست انتخاب کردهاید یا خیر. اگر محصولات دستساز و لوکسی را میفروشید، نباید روی مشتریان فروشگاههای سطح شهر حساب باز کنید. اگر هم محصولات مقرون بهصرفه دارید، مشتریانی که از فروشگاههای برند و گرانقیمت خرید میکنند را فراموش کنید.
۹۵ درصد افرادی که برای اولین بار به وبسایتمان میآیند هیچگاه برنمیگردند
واقعیت تکاندهندهتر این است که حدود ۹۵ درصد بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به وبسایت ما مراجعه میکنند، دیگر هیچگاه به وبسایت ما برنمیگردند. بنابراین اگر در روز ۱۰۰ بازدیدکننده دارید و اطلاعات تماسشان را نمیگیرید، بهاحتمال زیاد ۹۵ نفر از این بازدیدکنندگان بعد از چند روز آدرس وبسایت وجود سایت شما را فراموش خواهند کرد و دیگر برنخواهند گشت. بنابراین فروشی هم اتفاق نخواهد افتاد.
اگر تبلیغات میکنیم و افرادی را به وبسایتمان میآوریم، دقیقا مانند این است که افرادی را با تبلیغات به فروشگاه واقعی دعوت میکنیم. فرض کنید در یکی از بهترین نقاط تهران فروشگاه واقعی دارید و افراد تا ویترین فروشگاه میآیند و برمیگردند و دیگر هیچوقت به فروشگاه ما مراجعه نمیکنند. پس باید راهحلی پیدا کنیم تا فردی که برای اولین بار به وبسایت ما مراجعه کرد به هر طریق ممکن اطلاعات تماسش را به ما بدهد. بهترین اطلاعات شماره موبایل یا آدرس ایمیل است. پس از دریافت اطلاعات تماس، میتوانیم خودمان پیشقدم شویم و پیامهایی برایش بفرستیم.
قیمتتان خیلی بالا یا خیلی پایین است
قیمتگذاری بخش مهمی از فروش و توافقات مربوط به آن است؛ زیاد هم مهم نیست محصول میفروشید یا خدمات و دوره آموزشی. اگر قیمت بسیار بالا باشد، ممکن است مشتری از خرید منصرف شود. البته اگر قیمت خیلی پایین باشد، باز هم همین اتفاق میافتد؛ در این حالت مشتری فکر میکند که چرا هزینه باید تا این حد پایین باشد و به کیفیتاش مشکوک میشود.
اغلب بازدیدکنندگان هنگام دیدن صفحه محصول، به آن نیاز ندارند
شاید شما به یک عینک شنا نیاز دارید و به وبسایتی مراجعه میکنید که عینک شنا ارائه میکند؛ ولی چون یک ماه به فصل تابستان مانده است و الان قصد شنا کردن ندارید، بهاحتمالزیاد در آن لحظه خرید را انجام نخواهید داد. این هنر صاحب وبسایت است که بتواند کاری کند که بعدا در زمان مناسب با شما تماس بگیرد.
منبع : مدیر سبز
تهیه و تنظیم : گروه تحقیقاتی ثروت تفکر
دیدگاهتان را بنویسید