راهکارهایی برای ایجاد حس خوب در مشتریان
راهکارهایی برای ایجاد حس خوب در مشتریان
ایجاد یک حس خوب نیاز به ابزارهای گران قیمت ندارد و با ساده ترین ابزارها می توانید این حس خوب را در مشتری ایجاد کنید و ایجاد چنین حسی می تواند در فروش شما تاثیر زیادی داشته باشد، اگر مشتریان زیادی به فروشگاه شما مراجعه می کنند با استفاده از ایجاد حس خوب می توانید ۹۰% آنها را به مشتری تبدیل کنید.
ارائه تجربه خرید ممتاز
اولین قدم برای ایجاد حس خوب در مشتریان، ارائه تجربه خرید ممتاز است. شما باید مشتریان را در هر مرحله از فرایند خرید با کیفیت بالا و خدمات برتری همراهی کنید.
مثال: فکر کنید یک رستوران دارید که بهترین غذاها را ارائه میدهد، پرسنل مودب و حرفهای دارد و محیطی دلپذیر و دلنشین را فراهم میکند. مشتریان به خاطر تجربه ممتازی که در این رستوران داشتهاند، به طور معمول بازمیگردند و به دوستان و خانواده خود نیز این رستوران را توصیه میکنند.
هدایای تبلیغاتی و ایجاد یک حس خوب
یک نکته دیگر در پایان این نوشتار که دوست دارم به شما دوستان و فروشندگان عزیز بگویم این است که از هدایای تبلیغاتی غافل نشوید، شاید در دید اول تهیه چنین هدایایی کمی گران به نظر برسد که البته اصلا این موضوع را قبول ندارم، اما تاثیری که این نوع هدایا بر مشتری خواهد گذاشت به هیچ عنوان قابل بیان نیست.
در سال گذشته به یکی از دوستانی که یک بوتیک لباس مجلسی را اداره می کرد پیشنهاد کردم تعدادی لیوان با لوگو و نام فروشگاه خودش سفارش دهد و به مشتریانی که خرید می کنند به عنوان هدیه این لیوان زیبا را بدهد، اکثر مشتریان پس از اینکه این لیوان را دریافت می کردند لبخند رضایت بر لبانشان نقش می بست و کاملا معلوم بود ما در ایجاد یک حس خوب در مشتری موفق بودیم و جالبتر اینکه همین لیوان زیبا و ارزان باعث شد مشتریان قبلی مشتریان جدیدتری را به ما معرفی کنند و این به خاطر یک حس خوب بود که ما در آنها ایجاد کردیم
هدایای تبلیغاتی بر اساس نوعشان می توانند ماه ها و شاید سال ها ماندگار شوند و نام کسب و کار شما در ذهن مشتریان باقی بماند و این حس خوب را هرگز فراموش نکنند، امیدوارم شما هم بتوانید یک حس خوب در مشتریان خود ایجاد کنید.
برقراری ارتباط معنیدار
برقراری ارتباط معنیدار با مشتریان به آنها احساس ارزشمندی و اهمیت میدهد. شما باید به مشتریان خود توجه کافی را اختصاص دهید و نیازها و خواستههای آنها را بهخوبی درک کنید. میتوانید از روشهای مختلفی برای برقراری ارتباط استفاده کنید، مانند پاسخگویی سریع به تماسها و پیامها، ارسال ایمیلها یا نشریات اخباری منظم به مشتریان یا برگزاری جلسات و ملاقاتهای حضوری با آنها.
مثال: فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین دارید و در پاسخ به سوالات و مشکلات مشتریان خود، سریعا و بادقت پاسخ میدهید. این اقدام شما به مشتریان نشان میدهد که اهمیت آنها برای شما قابلتوجه است.
شفافیت و صداقت
یکی از اصول اساسی در ساختن اعتماد مشتری، شفافیت و صداقت است. مشتریان به دنبال شرکتها و برندهایی هستند که با آزادی و شفافیت با آنها رفتار میکنند. برای ایجاد حس خوب در مشتریان، باید همیشه در مورد محصولات و خدمات خود راستگو باشید و اطلاعات کافی و دقیق را ارائه دهید.
مثال: فرض کنید که شما یک شرکت تولیدکننده لباس هستید و مواد اولیه مورداستفاده، روند تولید و شرایط کارگران را به شفافیت کامل ارائه میدهید. این شفافیت میتواند به مشتریان نشان دهد که شما مسئولیتپذیری و احترام به حقوق انسانی را مهم میدانید.
ارائه برنامههای وفاداری
ارائه برنامههای وفاداری به مشتریان، یک راه موثر برای ایجاد حس خوب و ارتباط برقرار با آنها است. این برنامهها میتوانند شامل تخفیفهای ویژه، امتیازدهی، هدایا و جوایز مشابه باشند که به مشتریانی که از شما خرید میکنند، ارائه میشوند.
مثال: فرض کنید شما یک شرکت فروش لوازم الکترونیکی هستید و برای مشتریانتان برنامه وفاداری ایجاد کردهاید که با خریدهای مکرر، امتیازهایی جمع میشوند و مشتریان میتوانند این امتیازها را برای دریافت تخفیفها و جوایز مختلف بهرهبرداری کنند. این برنامه وفاداری به مشتریان احساس ارزشمندی میدهد و آنها را تشویق میکند تا باز هم به شما سر بزنند.
بهبود پس از فروش و خدمات پس از فروش
خدمات پس از فروش کیفی و قابلاعتماد، نقش مهمی در ایجاد حس خوب در مشتریان ایفا میکند. شما باید پس از خرید، مشتریان خود را بهخوبی پشتیبانی کنید و در صورت نیاز به تعمیرات یا سوالات فنی، آنها را راهنمایی کنید.
مثال: فرض کنید که شما یک شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی هستید و مشتریانتان در صورت بروز هرگونه مشکل با محصول، میتوانند با شماره تماس ۲۴ ساعته شما تماس بگیرند و درخواست خود را مطرح کنند. شما باید دراسرعوقت به این تماسها پاسخ دهید و مشتریان را در رفع مشکلات و نیازهایشان یاری کنید.
منبع: مدیر سبز
تهیه و تنظیم : گروه تحقیقاتی ثروت تفکر
دیدگاهتان را بنویسید