رشد اینستاگرام برای افزایش فالوئر و درآمد
رشد اینستاگرام برای افزایش فالوئر و درامد
اینجا یک قرارداد است : به جز مشهور بودن شما، واقعاً سخت است که بدون هیچ کار سختی در اینستاگرام به دنبال یک پیروزی بزرگ بگردیم.
به طور متوسط برای شخص یا کسب و کار، رشد روز افزون نیاز به زمان و توجه روزانه و مداوم دارد.
خوشبختانه، چندین راه وجود دارد که میتوانید برای کسب درآمد اینترنتی و افزایش فالوور اینستاگرام حداقل به اندازه ۱۰۰۰ نفربرای حساب کاربری شخصی یا حرفه ای خود در اینستاگرام انجام دهید.
همه چیز درباره این است که بدانید زمان و تلاش خود را کجا سرمایه گذاری کنید.
با سفارشی کردن پروفایل خود، انتخاب مطالب عالی، نوشتن کپی هوشمندانه، استفاده از هشتگ hashtag، و کار با نفوذ کنندگان و طرفداران برای تشویق تعامل.
بیایید ببینیم برای افزایش فالوور اینستاگرام باید از کجا شروع کنیم. و ۱۰۰۰ فالوور اول را چطور جذب کنیم.
از ایجاد یک پروفایل اینستاگرام که فالوور زیاد جذب کند گرفته تا استفاده از رقابت برای درست ماندن در نام تجاری خود.
فواید استفاده از بازاریابی در اینستاگرام برای کسب و کارها
اگر کسب و کارتان دارای محصولات و خدماتی است که میتوانید آنها را به صورت تصویری تبلیغ کنید و مخاطبانتان نیز در این کانال فعال هستند، میتوانید از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی هوشمند بهره ببرید. اگر کسب و کارتان ویژگیهای بالا را داشته باشد و شما استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی مربوط به اینستاگرامتان را با دقت برنامهریزی و اجرا کرده باشید، این کانال شبکههای اجتماعی میتواند فواید مهم زیر را داشته باشد:
- افزایش آگاهی از برند
- اعتماد فالوورها
- وفاداری به برند
- افزایش ترافیک وبسایت
- مشتریان راغب جدید
- مشتریان جدید
- افزایش مراجعهی مشتریان
نکات بازاریابی در اینستاگرام برای کسب و کارها و بهترین اقدامات:
۱. مدام پست بگذارید
شاید قبلا این ضربالمثل را درباره بازاریابی در رسانههای اجتماعی شنیده باشید که «ممارست بسیار مهم است» و باید در اجرای هر استراتژی به این نکته توجه کنید. ازآنجاکه هر رسانه اجتماعی الگوریتمی دارد که تصمیم میگیرد چه کسی چه محتوایی را ببیند، اگر میخواهید دسترسی مخاطبان به صفحهتان بیشتر شود باید مدام پست بگذارید. اگر فقط ماهی یکبار در اینستاگرام پست میگذارید، نمیتوانید همان مخاطبانی را جذب کنید که با هر روز پست گذاشتن به دست میآورید. پشتکار داشته باشید و مدام پست بگذارید. اگر میخواهید در اینستاگرام حضور داشته باشید، باید مدام صفحهتان بهروزرسانی شود تا الگوریتم بداند شما یک حساب فعال دارید که فالوئرها دوست دارند محتوایش را ببینند.
۲. انواع مختلف محتوا را به اشتراک بگذارید
انواع مختلف محتوا و قالبهای محتوا برای اینستاگرام وجود دارد. مثلا میتوانید روزی یک یا چند پست در فید بگذارید، اما باید استوری و ریلز هم بگذارید تا مخاطبان بهتر بتوانند با محتوایتان تعامل برقرار کنند. با ایجاد تنوع، جذابیت پستهایتان را حفظ کنید. انواع پستهای محبوب در اینستاگرام عبارتند از:
- عکس محصولات
- محتوای تولیدشده توسط کاربر
- محتوای ویدیویی
- مسابقات/هدایا
- عکسها و ویدیوهای پشتصحنه
- نکات و آموزشها
- تاییدنامهها و تقدیرنامهها
- سخنان الهامبخش
- میمها
- موضوعات داغ روز
یکی دیگر از انواع محبوب محتوای اینستاگرام، گرفتن اسکرینشات از یک توییت (توییتی که کسبوکارتان پست کرده یا شخص دیگری درباره کسبوکارتان پست کرده) و چسباندن آن روی پسزمینهای رنگارنگ است.
۳. با اینفلوئنسرها همکاری کنید
یکی از ترفندهای اصلی رشد در اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی به کمک اینفلوئنسرها است. این روش شامل یافتن اینفلوئنسرهای مرتبط، برقراری ارتباط با آنها و ایجاد کمپینی برای ارتقای کسبوکارتان توسط آنها است.
چند راه مختلف برای پیدا کردن بهترین اینفلوئنسرها و مشارکت با آنها وجود دارد. ابتدا باید در این پلتفرم جستجو کنید و اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که مخاطبان هدفی شبیه شما دارند. مثلا، اینفلوئنسرهای آداب زندگی، مادرهای اینفلوئنسر و خانهدار، اینفلوئنسرهای تناسباندام و غیره در اینستاگرام فعالیت میکنند. به نکات اصلی صحبت آنها و ویژگیهای جمعیتشناختی فالوئرهایشان توجه کنید تا ببینید آیا درخواست تبلیغ برندتان از این شخص منطقی است یا نه.
گام بعدی تلاش برای مشارکت با اینفلوئنسرهای مناسب است. اکثر اینفلوئنسرها یک ایمیل مستقیم دارند یا ایمیل نمایندهشان در بیوی صفحهشان نوشته شده است. پس بهراحتی میتوانید با آنها ارتباط برقرار کرده و شرایط همکاری را بپرسید. پس از ارتباط اولیه، پوشهای شامل بستهها و قیمتهای مختلف از آنها دریافت میکنید. اگر بودجه کمی دارید، باید سراغ اینفلوئنسرهایی بروید که فالوئر کمتری دارند. سپس، میتوانید درباره کمپین موردنظرتان با هم تبادل نظر کنید. آیا محصول رایگان برایشان ارسال میکنید؟ یا بهتر است حضوری به محل کار شما بیایند؟
درباره بهترین روشهایی که میتوانند محصولتان را به نمایش بگذارند با هم بحث کنید، اما آزادی و اجازه خلاقیت هم به آنها بدهید تا محتوایی که برای شما تولید میکنند با روند معمول پستهایشان سازگار باشد. این روش بسیار موثر است، زیرا یک برند محصولتان را تبلیغ نمیکند، بلکه یک شخص واقعی این کار را انجام میدهد. در نتیجه این تبلیغ موثرتر است و شناخت مخاطبان از محصولتان را افزایش میدهد. اگر برای فالوئرهای آن اینفلوئنسر تخفیف در نظر بگیرید، احتمالا فروش بیشتری خواهید داشت. همچنین ارائه تخفیف یک روش عالی برای ارزیابی کمپینها است تا ببینید کدام از همه موفقتر بوده است.
۴. با مخاطبان تعامل کنید
اگر میخواهید رشد طبیعی خود در اینستاگرام را افزایش دهید، باید با مخاطبان تعامل بهتری داشته باشید. هروقت کامنت، تگ یا پیامی موجه دریافت میکنید، باید به بهترین شکل به آن پاسخ دهید. با پاسخدهی هوشمندانه و دقیق به مطالبی که درباره برندتان میگویند، به مخاطبان نشان دهید که صدایشان را میشنوید. باز هم تاکید میکنم که پیامهای بیمنطق نیازی به پاسخ ندارند و باید با نظرات منفی با ظرافت برخورد کنید، اما خیلی درگیر آنها نشوید.
در مرحله بعد، سعی کنید محتوای بسیار جذابی تولید کنید که نظرات و واکنشهای مختلف را برانگیزد. یکی از راههای عالی انجام این کار استفاده از استوریها است. استیکرهای جالب اینستاگرام راهی عالی برای ترغیب مخاطبان به تعامل بیشتر با محتوای شما است. از استیکر نظرسنجی و آزمون استفاده کنید، استیکر «از من بپرسید» بگذارید، لینک جمعآوری کمک مالی بگذارید، استیکر شمارش معکوس تا رویدادی خاص را بگذارید یا لینک صفحه محصولتان را به اشتراک بگذارید.
بااینحال، بیشتر از اینکه فالوئرها را درگیر محتوای خود کنید، باید با محتوای آنها درگیر شوید. صفحههای مربوط را پیدا کنید و زیر پستهایشان لایک و کامنت بگذارید. با این کار شناخته میشوید و احتمال اینکه افرادی شما را ببینند و فالو کنند، افزایش مییابد. افزایش تعامل در اینستاگرام یک خیابان دوطرفه است. اگر میخواهید دیگران با محتوایتان ارتباط برقرار کنند، خودتان هم باید محتوای آنها ارتباط برقرار کنید.
۵. بیوی صفحه خود را بهینه کنید
بیوی اینستاگرام میتواند تا ۱۵۰ کاراکتر داشته باشد، بنابراین از آن نهایت بهره را ببرید. با این روش فالوئرهای احتمالی نوع فعالیت کسبوکارتان را میشناسند و بلافاصله تصمیم میگیرند که آیا علاقهای به فالو کردن و خرید از شما دارند یا نه.
در بیوی خود، توضیح واضحی از کسبوکارتان بنویسید و به جزئیاتی از برندتان اشاره کنید. همچنین میتوانید یک دکمه دعوت به اقدام یا لینک وبسایت هم در بیو بگذارید. بهجای گذاشتن لینک مستقیم وبسایتتان، از ابزار «لینکگذاری در بیو» استفاده کرده و یک صفحه فرود مخصوص اینستاگرام ایجاد کنید که به افزایش کلیک و تبدیل بازدیدکننده به خریدار کمک کند. با این ابزار میتوانید برای هر یک از پستهای خود لینک ایجاد کنید، فالوئرها را به صفحات مختلف بکشانید و از لینک بیو اینستاگرامتان نهایت بهره را ببرید.
۶.خلاصه گویی!
خلاصه گویی، اصل بسیار مهمی در اینستاگرام است. در شبکه ای که کاربران، فقط به دنبال دیدن عکس و لایک کردن و نهایت، چند کلمه نوشته زیر post های شما هستند، داستان نویسی فایده ای ندارد.
۵ عکس با ۵ خط نوشته کوتاه و مؤثر، می تواند تأثیرگذاری بسیار بالایی به جای ۱۰۰ ها خط نوشتن داشته باشد. هر چقدر خلاصه گویی کنید و نکته شماره ۲ را رعایت کنید، می توانید به افزایش فالور اینستاگرام موفق شوید.
۷. بگذارید دیگران درباره شما بگویند!
اگر صفحه شخصی درباره خودتان دارید، عکس ها و مطالبی که دیگران درباره شما منتشر کرده اند را در صفحه بگذارید تا برای مخاطبانتان جذاب تر باشد.
اگر صفحه تجاری و تبلیغاتی دارید، تجربه مشتریان و مخاطبان خود را در صفحه بگذارید و اجازه بدهید دیگران درباره شما حرف بزنند و این راه، به طور غیر مستقیم تبلیغ کنید.
قطعاً مخاطب بیش تری از این راه جلب خواهید کرد به نسبت انتشار روزانه و تبلیغاتی مستقیم محصولات و خدمات خود در صفحه تان!
منبع:مدیرسبز
تهیه و تنظیم: گروه تحقیقاتی ثروت تفکر
دیدگاهتان را بنویسید