نکاتی مهم در شروع کسب و کار
نکاتی مهم در شروع کسب و کار
راه اندازی کسب و کار همیشه سختتر از ادامه دادن آن است. در ابتدای راه مسائل زیادی سر راه کارتان وجود دارد که باید یکی پس از دیگری آنها را حل کنید. قطعاً زمانی که کارهایتان سر روال بیفتند، راحتتر میشوید و سود و درآمدی که عایدتان میشود، خستگی راه را از تنتان به در میکند. البته اگر میخواهید به درآمد برسید باید اصولی کارتان را شروع کنید و از همان ابتدا پایهها را قوی بنیان نهید.
پس کسب اطلاعات کافی برای کسب و کارهایی که برایتان مناسباند به شما کمک شایانی میکند. احتمالاً کسب و کارتان را انتخاب کردهاید و فقط میخواهید آن را شروع کنید. ولی افرادی هم هستند که هنوز این مرحله را هم طی نکردهاند. اگر چندین ایده کاری را در نظر دارید و قصد دارید یکی را که مناسبتر است انتخاب کنید، باید هوشمندانه عمل کنید.
انتخاب شغل جدید و ایدهای نو، ممکن است آنقدرها که فکر میکنید راحت نباشد. درآمد آیندهتان، کارهایی که باید انجام دهید، ریسکهای سر راهتان و غیره همگی متأثر از ایدهای است که برمیگزینید.
نسبت به کاری که انجام میدهید مشتاق باشید
مجبور نیستید هر آنچه که درباره کسب و کارتان هست را دوست داشته باشید (و احتمالا نباید هم اینگونه باشد)، اما بایستی به همه موضوعات توجه داشته باشید.
میخواهید زمان و انرژی زیادی را صرف کنید تا یک کسب و کار را شروع کنید و آن را به موفقیت برسانید، پس واقعا مهم است که عمیقا از کاری که انجام میدهید لذت ببرید، حتی اگر در مورد قوانین ماهیگیری، ایجاد یک سفالگری یا ارائه توصیههای مالی باشد. قبل از اینکه هر کاری انجام دهید با پرسیدن سوالات کلیدی از خودتان، مطمئن شوید که در مسیر درست هستید.
کسب و کارتان را زمانی شروع کنید که هنوز در جایی مشغول به کار هستید
اغلب مردم مدت زیادی نمیتوانند بدون پول زندگی کنند و مدت زمان زیادی هم طول خواهدکشید تا کسب و کار جدید شما هرگونه سودی داشته باشد. شاغل بودن در زمانی که کسب و کار خودتان را آغاز میکنید به معنی داشتن پول تا زمانی است که پروسه شروع را میگذرانید.
کسب و کارتان را تنها آغاز نکنید
زمانی که قصد شروع یک کسب و کار را دارید، به یک تیم پشتیبان نیاز خواهید داشت (و البته پس از شروع آن). یک عضو از خانواده یا یک دوست که بتوانید در مورد ایدههایتان بلندپروازانه با او صحبت کنید و کسی که دلسوزانه به بحرانهای اخیر در شروع کسب و کار گوش دهد، ارزشمند است.
حتی بهتر از آن؛ یک مربی پیدا کنید، یا اگر توانایی آن را دارید، برای یک برنامه شروع کسب و کار مثل برنامه خود اشتغالی دست به کار شوید. زمانی که یک کسب و کار را شروع میکنید یک مشاور باتجربه بهترین سیستم پشتیبانی در بین همه اینهاست.
چه مؤلفه هایی از تحولات بازار، الآن را زمان مناسبی برای ورود به بازار می کند؟
زمان بندی صحیح، کلید موقیت است. امکان دارد تغییر قوانین و مقررات فعلی، ایده محصولات و خدمات شما را قابل پذیرش نماید یا قیمت اولیه را کاهش دهد و یا بازارهای جدیدی برای کسب وکار شما پدید آورد. بنابراین وظیفه شماست که تحولات تکنولوژِیکی، روندهای کلی، تمایلات مشتریان، برخی از پیشرفت های علمی غیرمنتظره را رصد کنید.
چنانچه پاسخ های قانع کننده ای برای سؤالات مطرح شده یافتید آنگاه می توانید ادعا کنید که آمادگی لازم برای شروع کسب وکار را دارید. سؤالات مطرح شده مانند فیلتر عمل می کنند و شما را قادر می سازند تا ایده های مختلف را ارزیابی کرده و بهترین آنها را شناسایی کنید. ایده های فوق العاده از کلیه فیلترها عبور می کنند اما ایده های بد یا متوسط جایی در میانه راه می مانند و ناگزیر باید حذف گردند. تجربه ثابت کرده که برداشتن این هفت گام آمادگی تان را تضمین می کند. برنامه ریزی و آماده سازی، مسیر شما را در برخورد با مشتریان و سرمایه گذاران هموار می کند. زحمات شما بدون پاسخ نخواهد ماند. با این کار خود را از دیگر کارآفرینان متمایز کرده و موفقیت های چشم گیری به سوی شما روانه خواهد شد.
ابتدا کاربران یا مشتریان خود را پیدا کنید
تا زمانی که کسب و کارتان به صورت رسمی آغاز به کار میکند، منتظر نمانید، چرا که کسب و کارتان بدون مشتری نمیتواند دوام بیاورد. شبکهسازی کنید، ارتباط برقرار کنید، محصول یا خدماتتان را بفروشید یا حتی به رایگان در اختیار افراد قرار دهید. توجه داشته باشید که بازاریابی کسب و کارتان را نمیتوانید خیلی زود شروع کنید.
برای خود نام تجاری ایجاد کنید
وقتی که یک مدل موفق کسب و کار ایجاد شد و جا افتاد، حالا وقت آن است که نام تجاری خود را در جامعه ایجاد کنید. از ابتدا به فکر برندینگ نباشید، وقتی که حس کردید می توانید در این مدل و با این بیزینس، کار کنید و پول در آورید، به سمت برندسازی و تبلیغات زیاد حرکت نمایید.
شیوههای جذب و استخدام را تغییر دهید
یکی از چالش های کسب و کارهای جدید، رقابت با شرکت های بزرگ و قدیمی در جذب نیروهای انسانی و استعدادها است. اما این چالش نیز راه حل دارد. شما باید درک کنید که چرا باید افراد به سمت شما برای کار کردن بیایند؟
شیوه های جذب و استخدام را تغییر دهید. جذابیت خود را بیشتر از دیگران کنید و بدانید که که بسیاری از افراد، بیش از پول، خواهان چیزهای دیگری مثل توجه و قدردانی هستند!
یک طرح کسب و کار آماده کنید
زمانی که در حال فکر کردن به راه اندازی یک کسب و کار هستید، دلیل اصلی برای اینکه ابتدا یک طرح کسب و کار بنویسید این است که میتواند به شما کمک کند تا از صرف کردن زمان و هزینه برای کسب و کاری که موفق نمیشود، اجتناب کنید. به یاد داشته باشید، لازم نیست برای هر ایده کسب و کار جدیدی که به ذهنتان میرسد، یک طرح کسب و کار جامع بنویسید.
تحقیق کنید
برای نوشتن طرح کسب و کار، تحقیقات زیادی خواهید کرد اما این فقط یک شروع است. زمانی که یک کسب و کار را شروع میکنید لازم است که در مورد صنعت، محصول یا خدمات خود تبدیل به یک متخصص شوید، البته اگر تا به حال نشده اید. پیوستن به صنعت مربوطه یا انجمنهای حرفهای قبل از اینکه کسب و کارتان را شروع کنید، ایده فوق العاده ایست.
تهیه و تنظیم : آکادمی دُر دانش
دیدگاهتان را بنویسید