چرا تبلیغات مهم است؟

چرا تبلیغات مهم است؟
تبلیغات ابزاری برای ارتباطات بازاریابی است که یک فرد، سازمان یا نهاد تجاری برای تبلیغ یا فروش ایده، محصول یا خدمات مورد استفاده قرار میدهد که می تواند به شکل بصری یا صوتی باشد. این تبلیغات برای جلب توجه گروه خاصی از مردم یا جامعه انجام می شود و فقط هم محدود به حوزه کسب و کار نیست و اغلب توسط سازمان های غیر دولتی، سازمان های دولتی، احزاب سیاسی، سازمان های مذهبی و غیره نیز استفاده می شود. تبلیغات فقط با هدف ارائه یک محصول یا خدمات مصرفی صورت نمی گیرد، چراکه تبلیغاتی نیز داریم که اصلاً برای تبلیغات نیستند و اهداف دیگری را دنبال می کنند (نظیر تبلیغاتی که موسسات خیریه و گروه های سیاسی و مذهبی انجام می دهند و با هدف جمع کردن پول و کمک از مردم است). علاوه بر این، نوع دیگری از تبلیغات نیز وجود دارد که تبلیغات شرکتی است و به جای ارائه محصولات یا خدمات شرکت، روی معرفی و دستاورهای خود شرکت تمرکز دارد.
تفاوت بازاریابی سنتی و آنلاین در بازار امروز
در تبلیغات بازار لازم است نوع تبلیغ خود را بدانید. به طور کلی دو نوع تبلیغ برای معرفی محصولات و خدمات یک مجموعه وجود دارد. این دو نوع، شامل تبلیغات دیجیتال یا آنلاین و تبلیغات سنتی یا آفلاین می باشند. هر یک از انواع تبلیغات گفته شده مزیت های خود را دارد؛ اما با توجه به شیوه زندگی امروز و ورود تکنولوژی به بطن آن استفاده از تبلیغات بازاری دیجیتال امکان موفقیت شما را دو چندان خواهد کرد. تبلیغات بازار به روش سنتی و آفلاین شامل تبلیغات بر روی آگهی ها، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات چاپی، تبلیغات ارائه شده در روزنامه ها و امثالهم می باشند. در بازاریابی سنتی یا آفلاین که مثال آن را در بالا ذکر کردیم هزینه انجام تبلیغات گران و گزاف است.
همچنین لازم به ذکر است که این تبلیغ پرهزینه و پر خرج، جامعه هدف مشخص و معینی ندارد. به همین دلیل علیرغم هزینه های زیاد، عملکرد خوبی نخواهد داشت. نکته دیگر در خصوص تبلیغات بازار سنتی این است که عواید و دستاوردهای این نوع از تبلیغات را به سختی می توان مورد محاسبه قرار داد. در میان مشکلاتی که ذکر کردیم شاید بتوان بزرگترین و مهمترین مشکل تبلیغات سنتی و آفلاین را در مناسب نبودن برای برند سازی دانست. همانطور که در بالا ذکر کردیم، تبلیغات سنتی به دلیل این که جامعه هدف مشخصی ندارند، برای برند سازی مناسب نخواهند بود.
تاثیر تبلیغات در بلند مدت مشخص میشود
امروز کاربران زیادی تبلیغات شما را میبینند، اما ممکن است در حال حاضر پولی برای سفارش خدمات/محصول شما نداشته باشند. یا اینکه در حال حاضر نیازی به محصول یا خدمات شما نداشته باشند.
با تبلیغات مداوم محصول یا نام تجاری شما در ذهن مخاطب میماند. نتایج یک مطالعه ۵ ساله که در آن تبلیغات بیش از ۳۰۰۰ شرکت نشان داد که تبلیغ کنندگانی که تبلیغات آنها در طول ۵ سال فعال بوده یا گسترش یافته بودند، به طور متوسط شاهد افزایش فروش به میزان ۱۰۰٪ بودند.
تبلیغات آنلاین – بهترین راه برای جذب ترافیک بیشتر
ترافیک مداوم اولین قدم برای افزایش فروش و گسترش تعداد خریداران شما است. به ازای هر ۱۰۰ خریدی که خریداران داشتند، حداقل ۳۰ خرید “غیرقابل پیش بینی” انجام میشود. این مورد هم درمورد تبلیغات آنلاین صدق میکند و هم تبلیغات آفلاینی که مثلا برای مغازهتان انجام میدهید.
یکی از بهترین روش ها برای جذب ترافیک بیشتر و تبدیل کاربران به مشتری تبلیغات آنلاین است و امروزه نقش مهمی در کسب و کارها ایفا می کند. توصیه میکنم حتما انواع تبلیغات اینترنتی را بشناسید.
برای فروش بیشتر باید تبلیغ کنید
سود شما از تبلیغات است! مشاغل موفق تقریباً همیشه تبلیغ کننده قوی و پایداری هستند. فروش بیشتر، مورد بسیار مهم در فایده تبلیغات است؛ به گونه ای که اگر فروش خوبی از کمپین دریافت نکنید، بهتر است استراتژی خود را مورد بررسی قرار دهید.
به اطراف نگاه کنید – تبلیغاتی تهاجمی و مداومی را خواهید دید که تقریبا همه جزو موفقترینها هستند. حتما این مسئله را در نظر می گیرید که از رقیب خود عقب نمانید. کسب و کارها همواره از تبلیغات استفاده می کنند تا تاثیرگذاری و فروش خود را بیشتر کنند. برای موفقیت در این زمینه نیاز است که بودجه ای را برای تبلیغ در نظر بگیرید.
اگر میخواهید چرخ کسب و کارتان همیشه بچرخد، باید تبلیغ کنید
تا زمانی که کسب و کارتان فعال است، برای یافتن مشتریان جدید و کسب سود از آنها باید تبلیغات خود را ادامه دهید. تبلیغات باعث ایجاد مشتری برای حال و آینده میشود. پس اگر هنوز تصمیمی برای متوقف کردن کسب و کار خود نگرفته اید، تبلیغاتتان را متوقف نکنید. اطمینان داشته باشید که اگر استراتژی مناسبی برای فضای تبلیغاتی خود ایجاد کرده باشید، حتما تاثیر تبلیغات را در کسب و کار خود میبینید.
تبلیغات باعث آگاه سازی جامعه نسبت به کسب و کار یا محصول می شود.
تبلیغات یکی از راه های اطلاع رسانی به جامعه در مورد محصولات یا خدمات است. از آنجا که تبلیغات در یک بازه زمانی خاص پخش می شود می تواند به طور مستمر مردم را از کسب و کار یک شرکت یا خدمات و محصولاتش مطلع کند.
تبیلغات، تمایز محصولات را به مشتری نشان می دهد.
شرکت ها و کسب و کارها با استفاده از تبلیغات سعی می کنند تفاوت های بین محصولات خود و سایر محصولات را به مصرف کنندگان نشان دهند. با اینکه تبلیغات لزوماً برای مقایسه کالاها تهیه نمی شود اما خاصیت تبلیغات در این است که منحصر به فرد بودن و مزایای یک محصول یا خدمات خاص را برجسته کرده و آن را در ذهن مشتری ثبت می کند.
تبلیغات به شرکت ها کمک می کنند خود، خدمات یا محصولات شان را به مشتری معرفی کنند.
هدف اصلی و مهم تبلیغات، معرفی محصولات یا خدمات است که باعث شناخت هر چه بیشتر مصرف کننده از پیشنهادات و خدمات یک شرکت می شود. علاوه بر این با کمک تبلیغات می توان میزان فروش را نیز افزایش داد.
برای حفظ تصویر مثبتی از برند، باید تبلیغ کنید
در بازار رقابتی امروز ، شایعات و اخبار بد به سرعت گسترش می یابند. تبلیغات، شایعات گمراه کننده و تکه خبرهای بد را تصحیح میکند. تبلیغاتی که قدرتمند و مثبت باشد میتواند خریداران را در هر شرایط اقتصادی به سمت کسب و کار شما بکشاند. اگر باعث رقم خوردن چنین اتفاقی نشود، برند شما را در ذهن مخاطب ایجاد کرده و آن فرد در صورت نیاز به خرید یا استفاده از خدمات به کسب و کار شما فکر می کند.
قدرت تبلیغات بر روحیه تیم فروش!
هنگامی که تبلیغاتتان به طور ناگهانی متوقف یا لغو شوند، احتمال این وجود دارد که روحیه فروشندگانتان تضعیف شده و دچار اضطراب و استرس شوند. تبلیغات هدفمند و پایدار به تیم فروش شما روحیه میدهد.
همچنین آینده شغلی آنها را در حاشیه امنیت قرار می دهد و آنها با اضطراب کمتری فعالیت خود را ادامه می دهند. بنابراین تبلیغات علاوه بر ایجاد وفاداری بیشتر تیم فروش، به رشد کسب و کار نیز کمک می کند.
تهیه و تنظیم : گروه تحقیقاتی ثروت تفکر
دیدگاهتان را بنویسید