چرا داشتن وبسایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟
چرا داشتن وبسایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟
طراحی وب سایت راهی عالی برای انتقال ارزش خود به مشتریان و نشان دادن آنها است. در واقع، بیش از ۸۰ درصد از مصرف کنندگان امروزی معتقدند که داشتن یک وب سایت باعث اعتبار بیشتر کسب و کار شما میشود. یک وب سایت با قیمت طراحی سایت مناسب میتواند تماس های غیر ضروری را کاهش دهد و بهره وری داخلی را افزایش دهد.
در عین حال، شما با ورود به کسب و کارهای آنلاین به مشتریان کمک میکند تا اطلاعات مفیدی را بدون نیاز به تماس پیدا کنند، که در نهایت تجربه کاربری بهتری را ارائه میدهد. از آنجایی که وب سایت شما ۲۴/۷ است، ارسال به روز رسانیها و اطلاعیهها برای مشتریان آسان است و در هر ساعتی از شبانه روز به محصولات شما دسترسی دارند.
مردم مهم ترین نیازهای خود را در اینترنت سرچ میکنند
گوشی های تلفن همراه متصل به اینترنت که اتفاقا همیشه و در هر جایی در اختیار کاربران هستند؛ موجب میشوند که آنها هر لحظه برای بدست آوردن هر چیزی، بی درنگ از سایتها کمک بگیرند. اگر دندان درد داشته باشند در گوگل نام بهترین دندانپزشک را سرچ میکنند و اگر گرسنه باشند، با یک جستجوی ساده، از نزدیکترین و بهترین رستوران اطراف، غذای مورد علاقه خود را سفارش میدهند.
آنها برای خرید حتی یک کرم دست و صورت نیز، با گشت و گذار در سایتهای مختلف، قیمت برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه میکنند، مشخصات هر محصول را به دقت بررسی کرده و سپس اقدام به خرید از میان دهها برند موجود میکنند.
حال تصور کنید که شما سازنده کرم دست و صورتی هستید که دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب است اما هیچ وب سایتی برای معرفی محصولتان ندارید؛ بیتردید میتوانید حدس بزنید که چه سرنوشت تلخی در انتظار کسب و کارتان است! پس اگر جواب نیازهای مشتریان خود را در دست دارید، بهتر است خودتان را نشان دهید.
وجود وب سایت به کسب و کارتان در مقابل رقبا، اعتبار میبخشد
به طور خلاصه، داشتن وب سایت در فضای وب، به منزله داشتن دفتر کار یا فروشگاه در فضای واقعی است و این یعنی اعتبار کسب و کار شما. امروزه اکثریت افراد برای بررسی صحت و درستی کار هر نوع شغلی که فکر میکنید (از وکیل گرفته تا بنگاه معاملات املاک) مشخصات آن کسب و کار را در اینترنت سرچ میکنند. پس اگر نامی از شما و محصولات تان نبینند سراغ رقبای تان خواهند رفت.
تصور کنید یکی از مشتریان شما از کیفیت بالای کفش های تولیدی تان برای دوستش گفته و حالا دوست مشتری شما با سرچ برندتان در اینترنت میخواهد تصویر کفش های موجود در فروشگاه شما را ببیند و پس از اینکه مطمئن شد آنچه میخواهد در فروشگاه تان موجود است، برای خرید حضوری اقدام کند اما اسمی از برندتان در میان رقبای دیگر، نمیبیند.
این فرد ابتدا نسبت به صحت کسب و کارتان تردید کرده و سپس سراغ رقبای شما میرود؛ همان هایی که تصویرکفش مورد علاقه او را در وب سایت شان به اشتراک گذاشته اند!
وب سایت یک راه ارزان برای دیده شدن است
راه اندازی یک مغازه برای شما بسیار هزینهبر خواهد بود. مساله فقط اجاره یک مکان با هزینههای میلیونی ماهیانه نیست، بلکه باید به دکور مغازه و تجهیزات فکر کنید. بعد از آن هم مساله تبلیغات پیش میآید. تبلیغاتی که برای شما بسیار پر هزینه خواهد بود. راهاندازی یک مجله چاپی چطور؟ به نظرتان چقدر هزینه دارد.
اما در مورد وبسایت این موضوع صادق نیست. چرا که شما میتوانید با هزینهای به مراتب کمتر، سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را به طور کامل راه بیندازید. برای جذب مخاطب هم لزومی ندارد که حتماً به سراغ تبلیغات پر خرج بروید. کافی است مطالب مفیدی در سایت خود قرار دهید تا بتوانید کاربرانی را از طریق گوگل به سایت خود جذب کنید. به علاوه، میتوانید در سایت های مختلف اینترنتی، خودتان را رایگان معرفی نمایید.
البته، این بدان معنی نیست که لزوماً یک سایت کم خرج دارد. فقط بحث بر سر این است که هزینههای نگهداری یک سایت به مراتبط کمتر از یک مغازه (یا راهاندازی یک مجله کاغذی) است. اما نقش هر دو را بسیار بهتر بازی میکند و در واقع، کم کم جای آنها را میگیرد.
به علاوه، تجربه نشان داده است که اکثر آدمها به تراکتها نگاهی سطحی و سرسری میاندازند و در نهایت آنرا در بهترین حالت به نزدیکترین سطل زباله خواهند انداخت. (به پیاده روهای خیابانها نگاه کنید). بنابرین اگر مشتری شما بخواهد یکبار دیگر چیزی را بررسی کند به این تراکت دسترسی نخواهد داشت و اگر نتواند شما را راحت پیدا کند به راحتی یک گزینۀ دیگر را انتخاب خواهد کرد. اما با داشتن یک سایت شما یک آرشیو کامل از تمام خدمات و محصولات دارید که مشتریان شما به راحتی و با صرف کمتر از یک دقیقه وقت میتواند به هرچیزی که میخواهد دست پیدا کند.
داشتن سایت باعث میشود شما بخشی از تبلیغاتتان را به دست مشتریان خود بسپارید. اگر مشتریان شما از خدمات شما راضی باشند به راحتی میتوانند وبسایت شما را برای معرفی به سایر دوستانشان برای آنها بفرستند و حالا تمام خدمات شما به صورت شفاف در سایتتان موجود است. همین شفاف بودن بهترین تبلیغ برای شماست.
به صورت ۲۴ ساعته در دسترس باشید
یکی از مهمترین و پرهزینهترین مسائل یک کسب و کار، پشتیبانی است. قطعاً می دانید که در دنیای پر رقابت امروز، اگر به مشتریان خود پشتیبانی مناسب ارائه ندهید، به سرعت از دایره رقابت حذف خواهید شد.
داشتن یک سایت به شما این امکان را می دهد که بتوانید به صورت شبانهروزی، پیامهای مخاطبان خود را دریافت کنید و حتی پاسخ خود را نیز به صورت آنلاین برای آنها ارسال کنید. این یک فرصت عالی برای کاهش هزینههای پشتیبانی است.
در همین سایت ساز پرتال ما، شما امکان این را دارید که به کاربران اجازه ارسال تیکت دهید. این یعنی آنها میتوانند در سایت شما ثبت نام کنند، پیامهای خود را بفرستند و در سایت، از شما پاسخ دریافت کنند. عالی نیست؟
روابط جدیدی برای خود ایجاد خواهید کرد
داشتن سایت یک فرصت عالی برای گسترش ارتباطات شماست. وقتی شما یک سایت دارید، بدون شک همکاران شما این سایت را پیدا خواهند کرد و شانس ایجاد روابط تجاری جدید وجود خواهد داشت. البته اگر هم شما یک کسب و کار ندارید، باز هم باید فرصت ایجاد روابط جدید را غنیمت بشمارید.
روشهای تبلیغات خود را گسترش دهید
با داشتن یک وبسایت، شما به روشهای تبلیغاتی بیشتری و بهتری دسترسی خواهید داشت که مهمترین آنها تبلیغات در گوگل است. تبلیغ در گوگل را میتوان هدفمندترین نوع تبلیغ دانست. چرا که تبلیغ شما فقط زمانی نمایش داده میشود که کاربران دقیقاً کلمات مرتبط با شما را جستجو کردهاند.
برای مثال فرض کنیم که شما یک فروشگاه اینترنتی برای زیورآلات دارید. با تبلیغ گوگل میتوانید کاری کنید که هر زمان کسی “خرید انگشتر” را جستجو کرد، مستقیماً به صفحه انگشترهای شما هدایت شود. حالا به نظر شما چقدر احتمال دارد چنین شخصی از شما خرید انجام دهد؟ قطعاً بسیار بسیار بیشتر از هر روش تبلیغاتی دیگر.
علاوه بر تبلیغات گوگل، دست شما برای سایر تبلیغات اینترنتی نیز بازتر خواهد بود. برای مثال این فرصت را دارید که هنگام تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات در تلگرام، کاربران را به سمت سایت خود بفرستید. میتوانید در سایت خود، اقدام به جمعآوری شماره موبایل یا ایمیل کاربران کنید و مدام با آنها در ارتباط باشید. و …
وب سایت، امکان جمع آوری اطلاعات مشتریان و ارتباط با آن ها را به شما میدهد
در کسب و کارهای سنتی، ممکن است یک مشتری را پس از خرید، هیچگاه نبینید. اما در کسب و کارهای آنلاین، هنگام خرید مشتری از شما، میتوانید شماره تلفن یا آدرس ایمیل او را بگیرید و سالها از طریق وب سایت و شبکههای اجتماعی با او در ارتباط باشید.
اهمیت داشتن وب سایت به این مورد ختم نمیشود و شما با در اختیار داشتن اطلاعات مشتریان، میتوانید آنها را از رسیدن اجناس جدید، تخفیفهای آخر فصل، جوایز ویژه و… مطلع کنید و حتی برای آنها کدهای تخفیفی ارسال کنید تا آنها را به خرید دوباره تشویق کنید.
نداشتن هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی
مشتری و کاربر هر ساعت از طول شبانهروز در حال جستجو و پرسش است. شما باید در خلال این پرسشها وارد عمل شوید تا بتوانید به مشتری واقعی دسترسی پیدا کنید. هیچ محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد. با تاسیس و طراحی یک وبسایت مناسب، مشتریان بیشتری را به سمت کسبوکار خود هدایت کنید. هیچ اهمیتی ندارد که فروشگاه حضوری ندارید یا ممکن است مشتری در نیمهشب بخواهد یک بسته سفارش دهد. همه چیز از قبل برنامهریزی شده و به درستی پیش میرود.
به صرفه بودن هزینه ها برای راه اندازی فروشگاه
یکی از دلایل اهمیت داشتن وبسایت یا (The Importance Of A Website) در دنیای امروز، به صرفه بودن از نظر هزینه است. بیایید یک چرتکه برداریم و حساب کنیم چه مقدار هزینه مالی و زمانی باید صرف شود تا یک فروشگاه فیزیکی تاسیس گردد؟ تقریبا مبلغ زیادی است که شاید در اول مسیر این میزان پول در دسترس شما نباشد. داشتن فروشگاه حضوری مشکلی ندارد اما اگر محصول یا خدمتی دارید که میتوانید بدون داشتن فروشگاه فیزیکی آن را به مشتریان هدف عرضه کنید، چرا تاسیس سایت را در بین انتخابهای خود قرار نمیدهید؟ داشتن سایت هزینه زیادی ندارد و بسیار به صرفهتر از فروشگاه حضوری است.
بازیابی ارزان تر از طریق بازاریابی اینترنتی
از دیگر دلایل اهمیت داشتن وبسایت، بازاریابی اینرنتی است. همانقدر که تاسیس وبسایت نسبت به فروشگاه حضوری به صرفهتر است، استفاده از بازاریابی اینترنتی هم از بازاریابی سنتی مقرون به صرفهتر به نظر میرسد. به کمک این نوع بازاریابی و ابزارهای پیشرفته آن، امکان نشان دادن آگهی و محتوای کسبوکار شما به افراد بیشتری فراهم میشود و میتوانید به آمار و ارقامهای مورد نظر خود دسترسی داشته باشید؛ مثلا چند نفر بنر یا آگهی شما را دیدهاند؟ به این ترتیب، هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات نمایش و مکان یا زمان آگهی وجود ندارد.
از دیگر مزایای داشتن وبسایت میتوان به مواردی مانند برقراری ارتباط با مشتری، برندسازی یا برندینگ، دسترسی به مشتریان هدفمند و کسب درآمد جانبی اشاره کرد که به خودی خود بسیار مفید و پرفایده هستند.
تهیه و تنظیم : گروه تحقیقاتی ثروت تفکر
دیدگاهتان را بنویسید