جستجو برای:
  • کاربری
    • حساب کاربری من
    • سبد خرید
    • پرداخت
  • مقالات
    • توسعه مالی و کسب و کار
    • فروش و بازاریابی
    • کارآفرینی
    • رشد و توسعه
    • بهبود فردی
  • محصولات
    • کارگاه فرزندان ثروت‌ساز(تربیت مالی کودکان و نوجوانان)
    • کارگاه مسیریابی شغلی و کشف رسالت زندگی
    • کارگاه هدف‌گذاری حرفه‌ای
    • مشاوره تلفنی و حضوری
    • دوره‌های جامع
  • درخواست مربی خصوصی
 
  • 09357820120
  • stafakor.ir@gmail.com
  • محصولات
  • مقالات
  • تماس با ما
  • قوانین و مقررات
  • ناحیه کاربری
  • سبد خرید
ثروت تفکر در مسیر تحول
  • صفحه اصلی
  • مقالات آموزشی
    • توسعه مالی و کسب و کار
    • فروش و بازاریابی
    • کارآفرینی
    • فوت کوزه‌گری
    • رشد و توسعه
    • بهبود فردی
    • مدیریت و رهبری
    • آموزش و مهارت افزایی
    • پرورش فکر
  • محصولات
    • استعدادسنجی
      • کارگاه اصول و اشتباهات استعدادیابی
      • کارگاه استعدادیابی کلیفتون
      • کارگاه رغبت سنجی شغلی هالند
      • کارگاه شناخت ارزش‌ها
      • کارگاه طبع و مزاج شناسی
      • کارگاه کشف علایق
      • کارگاه هوش‌های گاردنر
    • توسعه فردی
      • کارگاه فرمول رسیدن به موفقیت با چرخه زندگی
      • کارگاه هدف‌گذاری حرفه‌ای
      • مینی کارگاه صوتی هدف‌گذاری در زندگی
    • دوره‌های جامع
      • دوره کاربردی مربی خصوصی
      • کارگاه مسیریابی شغلی و کشف رسالت زندگی
      • مشاوره تلفنی و حضوری
    • کسب و کار
      • کارگاه جایگاه رشد فردی در موفقیت کسب و کارها
    • کوچینگ
      • دوره کاربردی مربی خصوصی
    • سواد مالی
      • کارگاه فرزندان ثروت‌ساز(تربیت مالی کودکان و نوجوانان)
      • کارگاه بانوان ثروت‌ساز(تکنیک های هوش مالی بانوان)
  • کتابخانه
    • پرسش‌های ثروت‌ساز
    • گل تایم
    • مینی بوک پرسش‌های ثروت‌ساز هدف‌گذاری
    • هفت راز سرمایه‌ گذاری مانند وارن بافت
    • عادات اتمی
    • تمرکز ربوده شده
    • بهترین تو
    • آدام اسمیت چگونه زندگی شما را می‌ توانید تغییر دهد؟
    • هفت عادت مردمان مؤثر
  • ارتباط با ما
    • تماس با ما
    • قوانین و مقررات
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

ثروت تفکر در مسیر تحول > بلاگ > توسعه مالی و کسب و کار > کارآفرینی > ۵ رمز موفقیت آدیداس

۵ رمز موفقیت آدیداس

خرداد ۲۲, ۱۴۰۰
ارسال شده توسط مصطفی غروی
توسعه مالی و کسب و کار ، کارآفرینی ، مقالات
50 بازدید
رمز موفقیت آدیداس

۵ رمز موفقیت آدیداس

همه نام‌های تجاری واقعا بزرگ، نوآور هستند و آدیداس هم از این قاعده جدا نیست و رمز و رازی برای موفقیت خود دارد.

آدولف دَسلر معروف به اَدی مغز متفکر اصلی نام تجاری آدیداس را به‌عنوان پایه‌گذار صنعت لوازم ورزشی مدرن می‌شناسند.

نوجوانی وی در آلمان و در دوران رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی اول سپری شد .

در همین دوران به خانواده‌اش کمک می‌کرد که با استفاده از باقی‌مانده کیف‌های ارتشی، برای خود سرپایی درست کنند؛ ولی علاقه و اشتیاق اصلی او همیشه ورزش و به‌خصوص فوتبال بود.

در سال ۱۹۲۰ ساخت کفش‌های ورزشی را شروع کرد.

او علاوه بر استفاده از تجربیات شخصی‌اش، با تعداد زیادی پزشک، مربی ورزش و کارشناس ورزشی هم مشورت می‌کرد و از همان ابتدا روی «کارایی» هر کفش برای هر ورزش به‌خصوص، تاکید داشت.

بنابراین برای انواع گوناگون ورزش مثل دو، تنیس یا فوتبال، کفش‌های متفاوتی طراحی کرد.
دسلر با نوآوری‌های پیوسته و پایبندی به طراحی کفش‌های مناسب برای ورزش‌های مختلف، توانست آدیداس را پیشاپیش دیگران قرار دهد.
مثلا در زمینه فوتبال، دسلر متوجه شد که کفش‌های معمولی فوتبال، اگر زمین بازی مرطوب باشد، کارایی کافی ندارد.

بنابراین به فکر افتاد که به کف کفش‌ها میخ‌های مخصوصی اضافه کند که به فوتبالیست‌ها کنترل و دقت عمل بیشتری بدهد.

همین کفش‌های جدید بود که تیم آلمان را در جام‌جهانی سال ۱۹۵۴ به مقام قهرمانی رساند.

درست مثل میخ‌های ته کفش‌های فوتبال، این دسلر بود که برای اولین بار آج ویژه‌ای برای کفش مخصوص ورزش دو طراحی کرد که دوندگان می‌توانستند برای دویدن دور محوطه کنترل بیشتری داشته باشند.

پیشنهاد مشاهده  جهانی پر از نور
دسلر تنها یک مخترع موفق نبود، بلکه از شم اقتصادی قوی‌ای هم برخوردار بود.
او می‌دانست که اگر قرار باشد آدیداس، کفش‌های کاملا متفاوت برای ورزش‌های مختلف ارائه دهد، باید در تمامی آن‌ها یک عنصر مشترک وجود داشته باشد.
در سال ۱۹۴۲ به فکر دوختن سه نوار در کناره کفش‌ها افتاد؛‌ به‌طوری‌که هرکسی تنها با نگاه کردن به کفش بتواند تشخیص دهد که آن‌ها آدیداس هستند.

بااین‌حال تا سال ۱۹۹۶ طول کشید تا سه نوار (سه خط)، لوگوی شرکت آدیداس شناخته شود.

امروز، میراث دسلر هنوز به قوت خود باقی است و هنوز تمرکز اصلی آن روی جنبه «کارایی» هر کدام از محصولاتش است.

درعین‌حال بازار آدیداس دیگر محدود به ورزشکاران نیست و در واقع امروز به همان اندازه که آدیداس یک نام ورزشی است، در زمینه مد هم نام معتبری است.

 

تولیدات آدیداس

در حال حاضر آدیداس تلاش می‌کند که بین مد بودن کفش‌ها و لباس‌هایش و کارایی و عملکرد ورزشی آن‌ها، تعادل برقرار کند .

به‌جای اینکه سعی کند این موارد را در هم ادغام کند، برای تولیدات خود سه شاخه را در نظر گرفته است:

 

کارایی ورزشی، میراث ورزشی و مد ورزشی

  1. بخش کارایی ورزشی، بر کارایی و نوآوری متمرکز است، همان چیزی که آدیداس به واسطه آن معروف شده است.
  2. در بخش میراث ورزشی، آدیداس مدل‌های قدیمی‌تری که حس‌وحال «دوران مدرسه» را القا می‌کند، به بازار می‌دهد.
  3. بخش مد ورزشی، تولیدات آدیداس به‌طور مستقیم برای خریداران پیرو مد روز، تهیه می‌شود.

عمده‌ترین بخش بازار آدیداس به بخش کارایی ورزشی اختصاص دارد که ۷۰ درصد کل فروش را شامل می‌شود.

پیشنهاد مشاهده  باور هایتان را قوی کنید

میراث ورزشی در حال حاضر ۲۵ درصد و مد ورزشی ۵ درصد دیگر بازار فروش آدیداس را تشکیل می‌دهد.

 

رمز موفقیت آدیداس

۱. نوآوری: میخ‌های مخصوص کفش‌های فوتبال؛ آج مخصوص کفش‌های دو؛ کفش‌های نایلونی.

این تنها سه نمونه از نوآوری‌هایی هستند، به ساخته شدن نام تجاری آدیداس کمک کردند.

۲. کارایی: آدولف دسلر که خود یک ورزشکار بود، برای موفقیت و رضایت بیشتر مشتریان هرگز به کارایی کالاهایش بی‌توجهی نکرد.

او همیشه دنبال راه‌هایی برای ترقی استانداردهای ورزشی از طریق استفاده از وسایل آدیداس بود.

۳. رقابت: پوشاک ورزشی، به‌اندازه خود ورزش یک امر قبیله‌ای است. پس هرگز بازاری تک نام تجاری پیدا نخواهد کرد.
آدیداس به برنامه‌ریزی خود وفادار مانده و از طریق رقابت با نام‌های تجاری دیگر از قبیل نایکی و ریباک (Reebok)، رشد یافته است.
۴. تاریخچه: بر خلاف دیگر نام‌های تجاری ورزشی، آدیداس با ارائه بخش میراث ورزشی، تاریخچه خود را زنده نگاه داشته است.

مدل‌های «دوران مدرسه» آدیداس نه تنها نام تجاری‌اش را قدیمی و از مد افتاده نشان نمی‌دهند.

مدل های آدیداس بین جامعه هیپ‌هاپ‌ها، محبوب‌ترین و به روزترین مدل‌ها هستند.

۵. اشخاص تاثیرگذار کلیدی: ستارگان هیپ‌هاپ مثل ران دی‌ام‌سی و میسی الیوت و ستارگان ورزشی مثل دیوید بکام، به نام تجاری آدیداس هم در زمینه مد و هم ورزش، معروفیت بخشیده‌اند.

منبع:مدیر سبز

تهیه وتنظیم:گروه تحقیقاتی ثروت تفکر

برچسب ها: 5 رمز موفقیت آدیداسآدولف دَسلرتولیدات آدیداسکارآفرینیکارایی ورزشیموفقیتمیراث ورزشی و مد ورزشیورزشی
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

چرا داشتن وبسایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟
چرا داشتن وبسایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟
راهکارهایی برای افزایش تقاضای کالاها
راهکارهایی برای افزایش تقاضای کالاها
نکاتی مهم در شروع کسب و کار
نکاتی مهم در شروع کسب و کار
بررسی زندگی افرادی که از صفر شروع کردند
بررسی زندگی افرادی که از صفر شروع کردند
اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ
اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ
تست رایگان نئو(neo)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

  • چرا داشتن وبسایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟
  • راهکارهایی برای افزایش تقاضای کالاها
  • نکاتی مهم در شروع کسب و کار
  • بررسی زندگی افرادی که از صفر شروع کردند
  • اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ
محصولات
  • هفت راز سرمایه‌ گذاری مانند وارن بافت
  • عادات اتمی
  • تمرکز ربوده شده
  • بهترین تو
  • آدام اسمیت چگونه زندگی شما را می‌ توانید تغییر دهد؟
اطلاعات تماس
  • قم، جنب درمانگاه مصلی
  • 09357820120
  • stafakor.ir@gmail.com
دسترسی سریع
  • خانه
  • بلاگ
  • دوره کاربردی مربی خصوصی
  • استعدادسنجی
  • توسعه فردی
  • دوره‌های جامع
  • سواد مالی
  • کوچینگ
اعتبار سنجی
تمام حقوق برای آکادمی ثروت تفکر در مسیر تحول محفوظ است.

جهت دریافت تخفیف ویژه دریافت محصولات با شماره تماس 09357820120 تماس بگیرید. رد کردن

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت