جستجو برای:
  • کاربری
    • حساب کاربری من
    • سبد خرید
    • پرداخت
  • مقالات
    • توسعه مالی و کسب و کار
    • فروش و بازاریابی
    • کارآفرینی
    • رشد و توسعه
    • بهبود فردی
  • محصولات
    • کارگاه فرزندان ثروت‌ساز(تربیت مالی کودکان و نوجوانان)
    • کارگاه مسیریابی شغلی و کشف رسالت زندگی
    • کارگاه هدف‌گذاری حرفه‌ای
    • مشاوره تلفنی و حضوری
    • دوره‌های جامع
  • درخواست مربی خصوصی
 
  • 09357820120
  • stafakor.ir@gmail.com
  • محصولات
  • مقالات
  • تماس با ما
  • قوانین و مقررات
  • ناحیه کاربری
  • سبد خرید
ثروت تفکر در مسیر تحول
  • صفحه اصلی
  • مقالات آموزشی
    • توسعه مالی و کسب و کار
    • فروش و بازاریابی
    • کارآفرینی
    • فوت کوزه‌گری
    • رشد و توسعه
    • بهبود فردی
    • مدیریت و رهبری
    • آموزش و مهارت افزایی
    • پرورش فکر
  • محصولات
    • استعدادسنجی
      • کارگاه اصول و اشتباهات استعدادیابی
      • کارگاه استعدادیابی کلیفتون
      • کارگاه رغبت سنجی شغلی هالند
      • کارگاه شناخت ارزش‌ها
      • کارگاه طبع و مزاج شناسی
      • کارگاه کشف علایق
      • کارگاه هوش‌های گاردنر
    • توسعه فردی
      • کارگاه فرمول رسیدن به موفقیت با چرخه زندگی
      • کارگاه هدف‌گذاری حرفه‌ای
      • مینی کارگاه صوتی هدف‌گذاری در زندگی
    • دوره‌های جامع
      • دوره کاربردی مربی خصوصی
      • کارگاه مسیریابی شغلی و کشف رسالت زندگی
      • مشاوره تلفنی و حضوری
    • کسب و کار
      • کارگاه جایگاه رشد فردی در موفقیت کسب و کارها
    • کوچینگ
      • دوره کاربردی مربی خصوصی
    • سواد مالی
      • کارگاه فرزندان ثروت‌ساز(تربیت مالی کودکان و نوجوانان)
      • کارگاه بانوان ثروت‌ساز(تکنیک های هوش مالی بانوان)
  • کتابخانه
    • پرسش‌های ثروت‌ساز
    • گل تایم
    • مینی بوک پرسش‌های ثروت‌ساز هدف‌گذاری
    • هفت راز سرمایه‌ گذاری مانند وارن بافت
    • عادات اتمی
    • تمرکز ربوده شده
    • بهترین تو
    • آدام اسمیت چگونه زندگی شما را می‌ توانید تغییر دهد؟
    • هفت عادت مردمان مؤثر
  • ارتباط با ما
    • تماس با ما
    • قوانین و مقررات
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

ثروت تفکر در مسیر تحول > بلاگ > توسعه مالی و کسب و کار > فروش و بازاریابی > انواع تبلیغات چیست؟

انواع تبلیغات چیست؟

خرداد ۲۲, ۱۴۰۲
ارسال شده توسط سنا شاه نظر
توسعه مالی و کسب و کار ، فروش و بازاریابی
22 بازدید
انواع تبلیغات چیست؟

انواع تبلیغات چیست؟

انواع تبلیغات در کسب و کار

با توجه به نوع کسب و کار، تبلیغات می‌تواند یا آنلاین باشد یا آفلاین. بعضی از مشاغل به هر دوی این موارد هم نیاز دارند. نوع کسب و کار شما هم مهم است، اگر قرار است برای سایر بیزینس ها، خدمات یا کالا ارائه دهید نوع تبلیغت تان با تبلیغات برای مشتریان متفاوت می‌شود. در حالت اول باید تمرکزتان روی مزیت‌هایی باشد که شرکت‌ها آن را می‌پسندند و در حالت دوم هم باید روی نیازهای تک‌تک مشتریان تمرکز کنید. باید از خودتان بپرسید که آیا مخاطب هدف در اینترنت راحت‌تر، سریع‌تر و با تداوم بیشتری پیدا می‌شود یا در محیط شهری. در مورد اول باید به سراغ تبلیغات اینترنتی بروید و در مورد دوم باید تبلیغات محیطی را انتخاب کنید. این نکات چند مورد از انواع تبلیغات در کسب‌ و کار را پوشش می‌دهد،

 

تبلیغات آفلاین

به آن دسته‌ای گفته می‌شود که با ابزارهای بدون اینترنت انجام می‌شوند. دقت کنید که این تبلیغات فقط عنصر اینترنت را ندارند و ممکن است به صورت دیجیتال باشند؛ یعنی می‌توان از لوازم برقی برای نمایش یا ارسال آن‌ها استفاده کرد. در ادامه به چند نمونه  و مثال در زمینه‌ٔ آفلاین می‌پردازیم.

 

۱. تبلیغات بیلبوردی

بیلبوردها را در اتوبان‌ها و خیابان‌های شهرها به وفور می‌بینید. شاید بهترین تصویری که همه‌ی شما از این نوع تبلیغ داشته باشید، عکسی از خیابان معروف نیویورک باشد که تعدد بیلبوردها در آن، اجازه‌ی تمرکز روی یک مورد خاص را به شما نمی‌دهد.

 

۲. تبلیغات رادیویی

اگر شما هم مثل چند ماهِ پیشِ نویسنده‌ی این مطلب با خود فکر می‌کنید چه کسی این روزها به رادیو گوش می‌دهد، بد نیست یک روز محض رفع کنجکاوی هم که شده سوار تاکسی‌های شهر شوید. تبلیغاتی که در رادیو پخش می‌شوند عمدتا به صورت ریتمیک هستند تا در یاد مخاطب بمانند. از مشکلاتشان همین است که از پنج حس انسان فقط شنوایی را درگیر می‌کنند. به همین خاطر تاثیرگذاری توسط آن‌ها ممکن است به زمان و تلاش بیشتری نیاز داشته باشد.

 

۳. تبلیغات تلویزیونی

تبلیغاتی که وسط برنامه‌ی موردعلاقه‌تان در تلویزیون پخش می‌شوند، از همین نوع هستند. مزیت تلویزیون نسبت به رادیو این است که مخاطب محصولات را به چشم می‌بیند و همین می‌تواند باعث ترغیب بیشترش به خرید محصول شود. از معروف‌ترین آگهی‌های تلویزیونی که شاید هنوز هم به خاطر داشته باشید مربوط به برند گلرنگ است.

 

۴. تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی این روزها رواج زیادی دارند زیرا با توجه به هزینه‌ٔ پایین و گستردگی ارسال، طرفداران زیادی را به خود جلب می‌کنند. همچنین نرخ باز کردن پیامک‌ها بسیار بالاست. همین امر باعث افزایش تقاضای این نوع تبلیغ می‌شود.  روزانه پیامک‌های‌ بازرگانی زیادی به دست ما می‌رسد؛ اما یکی از بهترین نمونه‌های این روش در ایران مربوط به دیجی‌کالا جت بود.

تبلیغات آنلاین

نوعی از آگهی‌های بازرگانی هستند که از طریق وسایل متصل به اینترنت انجام می‌شوند. این تبلیغات کاملا از روش‌های سنتی جدا هستند. در ادامه به معرفی کانال‌های محتلف تبلیغات در فضای مجازی می‌پردازیم:

پیشنهاد مشاهده  تاثیر روابط عمومی در بازاریابی

 

وب‌سایت‌ها

وقتی به دنبال موضوعی هستید و وارد وب‌سایت‌های مختلف می‌شوید، در گوشه و کنار وب‌سایت‌ها تصاویر و متن‌های زیادی را مشاهده می‌کنید. این تبلیغات با اهداف متفاوتی مانند آگاهی از برند یا فروش به مخاطبان نمایش داده می‌شوند و انواع مختلفی دارند که در ادامه به تعدادی از مهم‌ترینشان می‌پردازیم:

 

  • همسان: اگر معروف‌ترین نوع تبلیغات اینترنتی را «بنری» در نظر بگیریم، می‌توانیم به تبلیغات همسان عنوان کارآمدترین را بدهیم. تبلیغ همسان یا native advertisements به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با قالب سایت هماهنگ شوند. این تبلیغات زمانی به بازار عرضه شدند که افراد از تعداد زیاد آگهی‌ها در گوشه و کنار سایت‌ها به ستوه آمده بودند و دلشان نمی خواست بیشتر از این ذهن و چشمانشان را خرج دیدن این آگهی‌ها کنند. «همسان‌»ها چون متناسب با قالب وب‌سایت تغییر شکل می‌دهند، باعث می‌شوند کاربران سایت کمتر احساس مزاحمت داشته باشند.
  • بنری: بنرهایی که در وب‌سایت به ما چشمک می‌زنند نسل جدید بنرها و بیلبوردهایی هستند که روزانه در سطح شهر می‌بینید. این بنرها به جای خیابان‌های شهر، در صفحات‌ وب‌سایت‌ها نمایش داده می‌شوند و معمولا از آن‌ها برای جلب توجه مخاطب و افزایش آگاهی از برند استفاده می‌شود. (اگر قصد اجرای این نوع از تبلیغات را دارید، می‌توانید از تعرفه و شرایط تبلیغات کلیکی یکتانت اطلاع پیدا کنید)
  • ریتارگتینگ: این روش تقریبا به عنوان نسل جدید تبلیغات شناخته می‌شوند. ری‌تارگت (retarget) شدن یعنی دوباره مورد هدف قرار گرفتن. نحوه‌ٔ کار کردن آن‌ها به این صورت است که وقتی کاربر از سایت‌ شما یا یکی از محصولاتتان بازدید می‌کند، در وب‌سایت‌های دیگر هم تبلیغات شما را مشاهده می‌کند.
  • پوش نوتیفیکیشن: احتمالا با این موضوع برخورد داشته‌اید که وارد یک وب‌سایت شده‌اید و با پیامی مواجه شده باشید که چنین مضمونی داشته باشد:«می‌خواهید از آخرین اخبار مطلع شوید؟» یا «This website wants to show notifications».

تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پرمخاطب ترین پلتفرم ها در شبکه های اجتماعی می باشد. شما می توانید  برای خودتان یک اکانت بسازید و از طریق تبلیغات کسب و کارتان را گسترش دهید و یک کانال فروش به کسب و کارتان اضافه کنید.

برای تبلیغات و افزایش فروش در اینستاگرام می توانید پیج های پربازدید که در حوزه کاری شما وجود دارند را شناسایی کنید و برای آنها پیام ارسال کنید و تبلیغات خودتان را انجام دهید. تبلیغات در اینستاگرام جز بهترین انواع تبلیغات کسب و کار می باشد.

تبلیغات اینترنتی سایت

برای آنکه در دنیای اینترنت سایت خودتان را تبلیغ کنید راه های بسیار زیادی وجود دارد که بسته نیاز خودتان می توانید یک یا چند مورد از آنها را برای خودتان انتخاب کنید.

پیشنهاد مشاهده  راهکارهایی برای جذب مشتری

رپورتاژ آگهی

یکی از محبوب ترین روش های تبلیغات اینترنتی رپورتاژ آگهی می باشد. رپورتاژ آگهی به این صورت می باشد که شما اطلاعات ارزشمندی را تحت عنوان یک مقاله می نویسید و آن را در سایت های دیگر بارگذاری کنید. در نهایت در انتهای مقاله یک دعوت به اقدام می گذارید که به سایت شما سر بزند یا اینکه او را به صفحه فروش یکی از محصولاتتان هدایت کنید.

 

بهترین روش ها و شیوه های تبلیغاتی

نکات متعددی از بهترین شیوه ها و ترفندها در مورد چگونگی اجرای انواع تبلیغات وجود دارد. این هنری است که در طول سال‌ها کامل شده و با افزایش تبلیغات مدرن و رسانه های جدید بهترین شیوه ها همچنان آشکار می شوند.

در این بخش از راهنمای کامل تبلیغات، ما قصد داریم ۵ مفهوم معروف را که امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند، شرح دهیم. تفاوتی ندارد که از چه روشی استفاده می‌کنید. دانستن این شیوه ها می‌تواند تاثیر گذار باشد.

در صورت استفاده های صحیح، این تکنیک های تبلیغاتی برای برند و محصولات شما معجزه می‌کنند.

۱. توسل به احساسات

متوسل شدن به احساسات یکی از شیوه هایی است که باعث می‌شود مردم به اقدام کردن مجاب شوند. برای اکثر ما، تماشای تصاویر در آن تبلیغات سخت است؛ حتی ممکن است روی خود را برگردانیم.

اما از آنجایی که این قلب و احساسات ما را درگیر می‌کند، ما بیشتر دوست داریم تا به حیواناتی که ترسیده اند کمک کنیم.

مطالعات نشان می دهد که افراد برای تصمیم گیری در مورد برند، بیش از اطلاعات، به احساسات اعتماد می کنند. پاسخ های احساسی به تبلیغات، هدف فرد برای خرید بیش از محتوای واقعی را تحت تاثیر قرار می دهد.

چه بخواهید خوشحالی، غم، ترس یا عصبانیت را برانگیزید، جذابیت برای احساسات می تواند به مخاطب هدف برای احساس کردن پیام کمک کند؛ نه اینکه آن را به سادگی بخواند یا بشنود.

۲. انجمن های مثبت ایجاد کنید

زمانی که مصرف کنندگان کالای شما را با احساس خوشبختی، هدف تحقق یافته و … می‌شناسند، احتمالا در هنگام خرید آنها را به یاد می‌آورند. احتمالا همه ما این موضوع را تجربه کرده ایم.

آیا به این فکر کرده اید که شخص محبوب اینستاگرام با یک محصول یا مارک برند شما در حال ژست گرفتن باشد؟ شرکت ها این ارتباط ناخودآگاه را در انواع مختلف تبلیغات ایجاد می کنند؛ به این امید که شما احساسات مثبت خود را با محصول یا خدماتی که آنها تبلیغ می‌کنند مرتبط سازید.

کوکا کولا یک کمپین تبلیغاتی دارد که محصول آنها را با دوستان، اعضای خانواده و به سرگرم شدن آنها مرتبط می‌کند. هنگامی که در نظر داشته باشید در مهمانی یا پیک‌نیک چه نوشیدنی بخورید، کوکا کولا می‌خواهد به آنها فکر کنید.

پیشنهاد مشاهده  نترس و کارآفرینی را شروع کن

هنگامی که تبلیغات خود را ایجاد می‌کنید، در نظر بگیرید که می‌خواهید برند شما با چه احساسات، خواسته ها یا اهدافی مرتبط باشد. این احساسات یا اهداف را از طریق داستان ها یا فیلم ها در تبلیغات خود ایجاد کنید.

به دنبال افراد محبوبی باشید که با ارزش های اصلی و رفتار برند شما همسو باشند. از رفتار آنها برای ارتقا مثبت انجمن خود استفاده کنید.

۳. ایجاد افکت BANDWAGON در اجرای انواع تبلیغات ۲۰۲۲

مردم می‌خواهند سازگار باشند. این طبیعت انسان بودن است. نه شما و نه من در برابر آن مصون نیستیم. زمانی که انسان ها متوجه شوند افراد بسیاری به اندیشه ای معتقدند، احتمال اینکه بدون فکر، آن اندیشه را بپذیرند بسیار افزایش می‌یابد.

این میل اصلی انسان است که باعث می‌شود آگهی Bandwagon بسیار موثر باشد. مردم نمی‌خواهند کنار گذاشته شوند. آنها از نظر همتایان خود ارزش پیدا می‌کنند و مطمئنا نمی‌خواهند تنها کسانی باشند که از جدیدترین محصول استفاده نمی‌کنند.

برندهایی مانند Maybelline این مفهوم را به خوبی درک می‌کنند و از آن برای مزیت تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. هر دو ثانیه یک ریمل پرفروش آنها خریداری می‌شود. آماری که ریمل مورد علاقه آمریکایی ها را معرفی می‌کند.

 

از توصیفات مشتری، داده های نظرسنجی یا محتوای قابل اشتراک برای تبلیغ نام تجاری خود به عنوان یکی از ارزشهای دنبال کردن یا خرید استفاده کنید. با ارتقا تخفیف برای به اشتراک گذاشتن نام تجاری خود با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده، رویکرد دیگری را در پیش بگیرید. بنابراین، مخاطبان شما کار فروش را برایتان انجام می‌دهند.

در هر صورت، از تبلیغات خود برای ایجاد یک محیط فراگیر که مردم می‌خواهند به آن بپیوندند استفاده کنید.

۴. مزایا را به خصوصیات ترجیح بدهید

مزایا و خصوصیات دو موضوع کاملا مختلف هستند. خصوصیات محصول، جزئیاتی هستند که می‌فروشید. مانند اندازه گیری یک کاناپه یا مواد تشکیل دهنده یک دوچرخه.

از طرف دیگر، مزایا توضیح می‌دهند که چرا یک شخص باید یک کاناپه یا دوچرخه از شما بخرد. و چگونه او از چنین خریدی سود می‌برد.

تبلیغات باید بر منافع محصول یا خدمات شما متمرکز باشد، نه اینکه آنچه را که به طور فیزیکی می‌فروشید توضیح دهد.

به جای اینکه فضای تبلیغاتی گران‌بها را روی مشخصات محصول یا جزئیات خدمات خود تلف نکنید، در مورد راه های تاثیر مثبت خرید بر روی مشتریان صحبت کنید.

اگر این کار را به درستی انجام دهید، تبلیغات خلاقانه و مملو از مزایا باعث الهام می شود تا مصرف کنندگان درباره این ویژگی ها تحقیق کنند. این دو مواردی هستند که در انواع مختلف تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

تهیه و تنظیم : گروه تحقیقاتی ثروت تفکر

برچسب ها: افزایش درامدبازاریابیتبلیغاتدرامدزاییرشدفروش
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

ایده های کسب و کار بدون نیاز به سرمایه اولیه
ایده های کسب و کار بدون نیاز به سرمایه اولیه
بررسی جایگاه و اهمیت حسابدار در کسب و کار
بررسی جایگاه و اهمیت حسابدار در کسب و کار
درامد غیرفعال چیست؟
درامد غیرفعال چیست؟
چرا لازم است منبع درامد متنوع داشته باشیم ؟
چرا لازم است منبع درامد متنوع داشته باشیم ؟
چگونه استقلال مالی داشته باشیم؟
چگونه استقلال مالی داشته باشیم؟
اهمیت کسب سرمایه در زندگی چیست
اهمیت کسب سرمایه در زندگی چیست

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

  • تست رایگان نئو(neo)
  • چطور میتوانیم تمرکز خود را هنگام مطالعه افزایش دهیم؟
  • ایده های کسب و کار بدون نیاز به سرمایه اولیه
  • بررسی جایگاه و اهمیت حسابدار در کسب و کار
  • درامد غیرفعال چیست؟
محصولات
  • هفت راز سرمایه‌ گذاری مانند وارن بافت
  • عادات اتمی
  • تمرکز ربوده شده
  • بهترین تو
  • آدام اسمیت چگونه زندگی شما را می‌ توانید تغییر دهد؟
اطلاعات تماس
  • قم، جنب درمانگاه مصلی
  • 09357820120
  • stafakor.ir@gmail.com
دسترسی سریع
  • خانه
  • بلاگ
  • دوره کاربردی مربی خصوصی
  • استعدادسنجی
  • توسعه فردی
  • دوره‌های جامع
  • سواد مالی
  • کوچینگ
اعتبار سنجی
تمام حقوق برای آکادمی ثروت تفکر در مسیر تحول محفوظ است.

جهت دریافت تخفیف ویژه دریافت محصولات با شماره تماس 09357820120 تماس بگیرید. رد کردن

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت