بازاریابی پیامکی و تاثیر آن در فروش

بازاریابی پیامکی و تاثیر آن در فروش

بازاریابی در موفقیت کسب‌و‌کار‌ها نقش پر‌رنگی دارد. در میان روش‌های مختلف مارکتینگ که برای جذب مشتری و افزایش فروش وجود دارد، بازاریابی پیامکی در ایران بیشتر از سایر روش‌های بازاریابی مورد استفاده و استقبال قرار می‌گیرد. زیرا با پرداخت هزینه بسیار کم، بازخورد قابل‌توجهی دریافت خواهید کرد. کافی است هزینه اجاره یک ماه بیلبورد در تهران یا هزینه یک آگهی تلویزیونی را با هزینه‌ای که صرف بازاریابی پیامکی می‌کنید، مقایسه کنیدتا متوجه اهمیت بازاریابی پیامکی و نرخ بازگشت سرمایه شوید. در این مقاله سیر تا پیاز بازاریابی پیامکی را توضیح دهیم، شما بعد از مطالعه این مقاله جامع در مورد بازاریابی پیامکی قادر خواهید بود تا کمپین‌های تبلیغات پیامکی بسازید و حتی کمپین‌های تبلیغات پیامکی برندهای مطرح را نقد و بررسی نمایید.

 

هنگامی که پیامکی را با هدف بازاریابی ارسال می‌کنید، مزایای فراوانی شامل حال برندتان می‌شود که در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

  • از مزایای بازاریابی پیامکی همین بس که بدون محدودیت است. هرکس در هر گوشه از دنیا کافی است فقط یک گوشی تلفن همراه، حتی با کمترین امکانات، داشته باشد تا بتواند پیامک دریافت کند؛ بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید تمام مناطق ایران را در پوشش بازاریابی خود قرار دهید.
  • هزینه ارسال پیامک به هر فرد در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی مقداری ناچیز است؛ این در حالی است که همان پیامک می‌تواند ده‌ها برابر بازگشت سرمایه برای سازمان شما به ارمغان بیاورد.
  • پیام‌ها هر زمان که بخواهید ارسال می‌شوند. این ارسال در لحظهٔ پیامک به شما کمک می‌کند که اخبار یا پیشنهادهای مد نظرتان را در کمترین زمان به دست مخاطب برسانید. از طرف دیگر مطمئن هستید که احتمال باز شدن این پیامک‌ها در عرض چند دقیقه بعد از دریافت، زیاد است.
  • با تهیه گزارش از میزان کلیک‌های کاربران می‌توانید از نتیجه‌بخشی روش خود در تبلیغ خبردار شوید. دانستن اینکه چه تعداد از کاربران روی لینک‌های دلخواه برند ما کلیک کرده‌اند، کد پیشنهادی ما را استفاده کرده‌اند یا پاسخ درخواست‌های ما را داده‌اند، برای برنامه‌ریزی‌های بعدی کمک خوبی است.
  • تبلیغ پیامکی در عین مستقل بودن و نیاز داشتن به انواع دیگر بازاریابی، از آن‌ها حمایت می‌کند. به عنوان مثال، پیامک‌ها می‌توانند به مشتریان یادآوری کنند که ایمیل ارسال‌شده را بخوانند. این پیام می‌تواند از جمله‌ای به‌سادگی و کوتاهی «ایمیل ما را خوانده‌اید؟» تشکیل شود.
  • پیامک راه مناسبی برای افزایش تعامل برند شما با مشتریان است. این تعامل از طرفی به بهبود ارتباط بین شما و مشتری کمک می‌کند و از طرف دیگر اطلاعات جدید برند را به آن‌ها می‌رساند.
  • برای استفاده از قابلیت تبلیغات پیامکی نیاز نیست کاربران برنامه‌ای روی گوشی خود نصب کنند. کافی است که هر مخاطب یک موبایل، حتی از نوع غیر هوشمند داشته باشد.
پیشنهاد مشاهده  پرسونای مشتریانت را بشناس

نکاتی برای موفقیت در بازاریابی پیامکی

پیشنهادات محرک به مشتریان خود دهید:

برای اینکه بتوانید مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید لازم است پیشنهادات وسوسه انگیز را برایشان مطرح کنید. به عنوان مثال تخفیف، تست رایگان، ارائه سرویس های هزینه ای به صورت رایگان از طریق خرید پیامکی و …

فراموش نکنید متن ارسالی شما باید فریبنده و اختیاری باشد نه اجباری.

  • محتوای پیامک ارسالی خود را منحصر به فرد کنید:

تنها دروازه ارتباطی شما با مشتریانتان چند خط و کلمه خواهد بود پس لازم است بر تک تک کلمات متمرکز شوید و چگونگی ارتباط آن چند کلمه را با کسب و کار و محصول خود به درستی و با دقت تعیین نمایید.

  • به علایق شخصی مشتریان خود اهمیت دهید:

در هر زمانی و در هر مکانی با هر تجارتی در نظر گرفتن سلایق شخصی کاربران و مشتریان به منظور احترام و توجه به آنان از طرف فروشندگان بسیار اهمیت داشته است پس یادتان باشد مشتریان و سلایق شان را فراموش نکنید شاید آنها منتظر تبریک تولد و یا تبریک اعیاد و مناسبت های خاص از طرف شما هستند.

  • هر پیامکی را برای هر مشترکی نفرستید:

مشتریان دریافت کننده پیامک در لحظه، پیامک را حذف می کنند اگر هیچ ارتباطی به شرایط سنی یا فردی و یا موقعیتی آن ها نداشته باشد. اگر بتوانید درست در لحظه خرید و یا نیاز مشتری محصول خود را ارائه کنید برنده خواهید بود!

  • سعی کنید راه انتخاب رقبا را برای مشتریانتان ببندید:

دقیقا خود را جای دریافت کنندگان پیامک تان بگذارید و از خودتان بپرسید چرا افراد باید از شما خرید کنند و یا چه تفاوتی بین کالا یا خدمات شما با باقی رقبایتان است. یادتان باشد کیفیت معرفی محصول و خدماتتان در دستان شماست پس به بهترین نحو آن را ارائه و معرفی کنید.

پیشنهاد مشاهده  5 مهارت اساسی برای تبدیل شدن به یک کوچ اجرایی

جمع بندی

پیامک انقلابی در ارتباطات و تعامل افراد و بازاریابان ایجاد کرد. بیش از ۹۰ درصد کاربرانی که در نظرسنجی وفاداری پیامک شرکت کردند، معتقدند که این سرویس ارزش ارائه میدهد. از نظر آماری احتمال بازخرید کوپن های پیامکی ۱۰ برابر بیشتر از کوپن هایی است که از طریق پست یا روزنامه ارسال میشود. ۵۷ درصد مصرف کنندگان میگویند علاقمند به شرکت در برنامه های وفاداری پیامکی برند مورد علاقه خود هستند. کمتر از ۵ درصد کمپین های بازاریابی پیامکی از شرکت خارج میشوند

 

تهیه و تنظیم: گروه تحقیقاتی ثروت تفکر

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.