ترفندهایی برای داشتن تبلیغات موفق
ترفندهایی برای داشتن تبلیغات موفق
تبلیغات عبارت است از ایجاد پیام و استفاده از تکنیکهای مختلف روانشناسی برای ترغیب افراد به خرید محصولات و خدمات. تبلیغات یکی از قدیمیترین روشهای بازاریابی و هدف آن تاثیرگذاری بر تصمیمات و اقدامات مخاطبان برای خرید، دانلود یا موارد دیگر است. تبلیغات خوب به گونهای طراحی میشوند که بهیادماندنی و تاثیرگذار باشند.
یک اضطرار در مخاطب ایجاد کنید؛
برای اینکه مخاطب را ترغیب کنید که بر روی دکمه تماس کلیک کند یا با ارسال پیامک، متن موردنظر را در همان لحظه برای شما پیامک کند، باید یک احساس فوریت یا اضطرار در وی ایجاد کنید. کاربر باید به این باور برسد که وقت زیادی ندارد و باید همین الآن این کار را انجام بدهد وگرنه یک فرصت استثنایی را از دست خواهد داد.
به این منظور میتوانید محدودیت زمانی در نظر بگیرید یا با مخاطب یک معامله کنید. این معامله یا حتی نوع تبلیغ شما باید بهقدری جذاب و مهیج باشد که مخاطب نتواند در برابر آن مقاومت کند و کار را به تعویق بیندازد.
آگهی را متناسب با آداب و فرهنگ مخاطبان تهیه کنید
برخی از بهترین کارکردهای تبلیغات در اینستاگرام با صرف انجام تبلیغ محقق نمی شود. یکی از کارهای خوبی که اینستاگرام می کند این است که بدون توجه به عکس و نوشته زیر عکس، تبلیغات را به صورت بومی در دید کاربران جایگذاری می کند. به جای تلاش برای ساخت آگهی های خلاقانه به صورت تصویر، باید طوری خلاقیت به خرج دهید که محتوای تبلیغات در قالب پست های معمول اینستاگرام جایگذاری شود. این کار سبب می شود که وقتی شخص، صفحه اینستاگرامش را باز می کند، پست شما را همانند پست هایی که اقوام و دوستانش منتشر می کنند، ببیند و واقعا به آن توجه کند.
یک نکته مهم را به خاطر بسپارید! از محتوای تصویری جالب توجه استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید کیفیت عکس ها و ویدئوهای استفاده شده بالا باشند. برخلاف رسانه های اجتماعی که استفاده از تبلیغات تکراری و کپی شده نقش محوری دارد، تبلیغات اینستاگرام باید حول محتوای تصویری الهام بخش انجام گیرد.
از تبلیغات ایمیلی غافل نشوید
شما میتوانید از لیست ایمیل خبرنامهٔ خود برای تبلیغات استفاده کنید. این روش هم تا حدود زیادی موثر است؛ چون شما کسی را هدف میگیرید که علاقهٔ خود را پیش از این نشان داده است.
البته زمانی موثر است که بهجا و مناسب از آن استفاده کنید و از ارسال ایمیلهای زیاد و آزاردهنده خودداری شود.
ایمیل های تبلیغاتی باید عنوانی جذاب و یک کالتواکشن (CTA) واضح داشته باشند که از خواننده بخواهد عمل مشخصی را انجام دهد؛ مثلاً خرید محصول.
به این نکته توجه کنید که ایمیل به شما اجازه میدهد نظر مشتریان قبلی را هم به مخاطبان خود نشان دهید تا تاثیر بیشتری در تصمیمگیری آنها بگذارید. از طرفی هم میتوانید پیشنهادی وسوسهکننده مثل کد تخفیف هم در ایمیل خود بگنجانید.
تبلیغات چاپی مثل تراکت هنوز هم کارساز است!
تبلیغات چاپی در جامعه دستبهدست میشوند. ضمن آگاهی از برند موجب میشود مشتریان جدیدی که در دیگر کانالهای ارتباطی شما را پیدا نکرده بودند، جذب برند شما شوند.
در این روش هم هدفمندبودن حرف اول را میزند.
برای مخاطب خاصتان تبلیغ کنید؛
سعی نکنید با یک تبلیغ همه اقشار جامعه را هدف بگیرید و همه مردم در هر سنی، از هر جنسی و هر تحصیلاتی را به خرید از محصولات یا استفاده از خدماتتان دعوت کنید؛ زیرا همانطور که در زندگی هم هرگز نمیتوانید همه را از خود راضی نگهدارید با یک تبلیغ کلی هم به جایی نخواهید رسید. قطعاً محصولات یا خدمات شما هم به درد همه مردم جامعه نمیخورد. پس ببینید مشتریان شما چه کسانی هستند و شما قرار است به چه افرادی خدمترسانی کنید.
ویژگیهای آنها را بنویسید. آقا هستند یا خانم؟ کودک، جوان یا میانسال؟ تحصیلات عالی دارند یا خیر؟ علایقشان چیست؟ بیشتر از کدام رسانه استفاده میکنند؟ و مانند این سؤالها را از خودتان بپرسید تا دقیقاً بدانید با چه کسانی طرف هستید. از این ویژگیها برای تبلیغاتتان استفاده کنید. زبان تبلیغ شما باید متناسب با سن و تحصیلات مخاطبتان باشد. طراحی آن نیز متناسب با سلیقه مشتریهایتان انجام شود. افرادی که قرار است از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند بیشتر در کجا فعالیت دارند؟
.
تبلیغات در روزنامه
روزنامه محبوبترین شکل تبلیغات چاپی و ارزانترین راه برای دستیابی به توده عظیمی از مردم است. این رسانههای چاپی شامل ۳ دسته ملی، محلی و اجتماعی میشوند. براساس مکان، هدف و مقیاس کسب و کار، یکی از انواع روزنامه برای تبلیغات شما مناسبتر است. اگر هدف شما جذب مخاطبان محلی است، تبلیغ در روزنامههای محلی و کوچک برای دستیابی به مخاطبان هدف، مناسبتر است. هزینه تبلیغ به محبوبیت روزنامه و اندازه تبلیغ بستگی دارد. اندازههای متنوعی از تبلیغات در روزنامههای ارائه میشود، بنابراین با توجه به بودجه خود میتوانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید.
تهیه و تنظیم: گروه تحقیقاتی ثروت تفکر
دیدگاهتان را بنویسید