راهاندازی تبلیغات موفق ایمیلی

راهاندازی تبلیغات موفق ایمیلی
ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین و مقرون به صرفهترین روشهای ارتباطی و تبلیغاتی برای مخاطبان هدف است که به ویژه برای ارتباطات کاری و تبلیغاتی اثربخشی زیادی دارد.
به همین دلیل است که صندوق دریافتی ایمیل یا حتی قسمت هرزنامههای (spam) ما پر از ایمیلهای مختلف تبلیغاتی است. اما این روزها بسیاری از شرکتها تلاش میکنند تا به صورت هدفمند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند تا نرخ تبدیل بیشتری داشته باشند.
از سوی دیگر لزوما تمام روشهای تبلیغاتی نیازمند هزینه هنگفت نیست و با استفاده از ابزارهای کارامدی چون ایمیل، محتوای جذاب، پیشنهادات ویژه و یک فراخوانی مناسب (Call To Action) میتوان مشتریان زیادی جذب کرد.
ایمیل مارکتینگ چیست؟
به استفاده از ابزار ایمیل و ارسال پیام به مخاطبان هدف در راستای جذب مشتریان جدید و حفظ رابطه با مشتریان قدیمی، ایمیل مارکتینگ گفته میشود. محتوای پیام شما میتواند شامل تبلیغات، محتوای کاربردی، تخفیفها و پیشنهادات جذاب و متفاوت و… باشد.
شما در هر مرحله از استراتژی خود همانند برندسازی و آگاهی از برند، ترغیب به خرید، وفادارسازی، حفظ مشتریان و… میتوانید سراغ بازاریابی ایمیلی بروید. استفاده از ایمیل ظرفیتهای بسیار بالایی دارد در بسیاری از موارد از آنها بیخبر هستیم و نمیتوانیم به درستی از آن سود ببریم.
یک چکلیست برای راهاندازی تبلیغات موفق ایمیلی شامل جنبههای زیر است:
۱. برنامهریزی ثابت
شرکتها ملزم به داشتن اهداف مشخص و قابل ارزیابی هستند و باید بادقت برنامه تبلیغاتی خود را برنامهریزی کنند.
۲. محتوای عالی
در ایمیل با استانداردهای بالاتری مواجه هستیم، بنابراین شرکتها باید مطمئن شوند که ارزش واقعی را به مخاطب ارائه میدهند.
۳. فرستنده مناسب و واقعی
این اولین چیزی است که گیرندگان هنگام تصمیمگیری در مورد باز کردن ایمیل به آن توجه میکنند.
۴. «موضوع» عنوان مناسب ایمیل
گزینه بعدی که گیرندگان قبل از تصمیمگیری برای باز کردن ایمیل توجه میکنند، موضوع آن است؛ بنابراین، لازم است قانعکننده باشد.
۵. استفاده مناسب از تصاویر
در این زمینه شرکتها نباید خارج از عرف رفتار کنند. اگر تصاویر ارزش واقعی اضافه کند و خیلی بزرگ نباشد، میتوان از آنها استفاده کرد.
۶. هدایت باقدرت شرکت
شرکتها نباید بهترین محتوا یا پیشنهاد را پنهان کنند. آنها باید اطمینان حاصل کنند که جای آن در بالا یا جای مشابهی در ایمیل است.
۷. مختصر و مفید
هیچکس این روزها مطلب زیادی نمیخواند و کمتر از هر جای دیگری محتوای ایمیلها را میخوانند.
۸. شخصیسازی کنید
بازاریابان باید فقط از سه یا چهار عنصر شخصیسازی استفاده کنند و نرخ پاسخ احتمالا میتواند ۶۰ درصد افزایش یابد. آنها باید سعی کنند از استفاده از نام کوچک فراتر رفته و در مورد مشترکین اطلاعاتی کسب کنند.
۹. لینک به وبسایت شرکت
اینجاست که غنای محتوا و تعامل نهفته است. بازاریابان باید خوانندگان را با ایمیل وسوسه کنند تا آنها را به وبسایت شرکت ارجاع دهند. همچنین میتوان تبلیغات را در آن گنجاند که همان نقش ایمیل اولیه را دارد: ایجاد اشتیاق در مخاطب برای کسب اطلاعات بیشتر. صفحه گیرنده وبسایت برای این تاکتیک بسیار مهم است و اغلب جایی است که بسیاری از افراد هنگام ادغام تبلیغات سنتی با تبلیغات آنلاین دچار تزلزل میشوند.
۱۰. ارزیابی و توسعه
توانایی ارزیابی اصولی مانند نرخ باز کردن و کلیک از مزایای اصلی بازاریابی ایمیلی است، اما شرکتها نباید در اینجا متوقف شوند و باید فروش یا سایر تحولات را پیگیری کرده و از موارد عملی بیاموزند و تغییرات لازم را اعمال کنند.
بنابراین با رعایت این ۱۰ مورد میتوانید تبلیغات موفق ایمیلی خود را راهاندازی کنید.
تبلیغات ایمیلی یکی از انواع تبلیغات دیجیتال است و از روشهای ایمیل مارکتینگ به شمار میرود. در ادامه روشهایی را برای پربازده کردن تبلیغات ایمیلی بیان کردیم. در پایان مجددا یادآوری میکنیم نکته اصلی در تبلیغات ایمیل ظرافتی است که در تهیهی ایمیلها بهکار میبرید. همین دقت و توجه شماست که نهایتاً باعث میشود فرد ایمیل شما را باز کند. اگر متن ایمیل متقاعدکننده باشد، مخاطب کلیک میکند و به هدفتان میرسید.
منبع:مدیرسبز
تهیه و تنظیم: ثروت تفکر
دیدگاهتان را بنویسید