جستجو برای:
  • کاربری
    • حساب کاربری من
    • سبد خرید
    • پرداخت
  • مقالات
    • توسعه مالی و کسب و کار
    • فروش و بازاریابی
    • کارآفرینی
    • رشد و توسعه
    • بهبود فردی
  • محصولات
    • کارگاه فرزندان ثروت‌ساز(تربیت مالی کودکان و نوجوانان)
    • کارگاه مسیریابی شغلی و کشف رسالت زندگی
    • کارگاه هدف‌گذاری حرفه‌ای
    • مشاوره تلفنی و حضوری
    • دوره‌های جامع
  • درخواست مربی خصوصی
 
  • 09357820120
  • stafakor.ir@gmail.com
  • محصولات
  • مقالات
  • تماس با ما
  • قوانین و مقررات
  • ناحیه کاربری
  • سبد خرید
ثروت تفکر در مسیر تحول
  • صفحه اصلی
  • مقالات آموزشی
    • توسعه مالی و کسب و کار
    • فروش و بازاریابی
    • کارآفرینی
    • فوت کوزه‌گری
    • رشد و توسعه
    • بهبود فردی
    • مدیریت و رهبری
    • آموزش و مهارت افزایی
    • پرورش فکر
  • محصولات
    • استعدادسنجی
      • کارگاه اصول و اشتباهات استعدادیابی
      • کارگاه استعدادیابی کلیفتون
      • کارگاه رغبت سنجی شغلی هالند
      • کارگاه شناخت ارزش‌ها
      • کارگاه طبع و مزاج شناسی
      • کارگاه کشف علایق
      • کارگاه هوش‌های گاردنر
    • توسعه فردی
      • کارگاه فرمول رسیدن به موفقیت با چرخه زندگی
      • کارگاه هدف‌گذاری حرفه‌ای
      • مینی کارگاه صوتی هدف‌گذاری در زندگی
    • دوره‌های جامع
      • دوره کاربردی مربی خصوصی
      • کارگاه مسیریابی شغلی و کشف رسالت زندگی
      • مشاوره تلفنی و حضوری
    • کسب و کار
      • کارگاه جایگاه رشد فردی در موفقیت کسب و کارها
    • کوچینگ
      • دوره کاربردی مربی خصوصی
    • سواد مالی
      • کارگاه فرزندان ثروت‌ساز(تربیت مالی کودکان و نوجوانان)
      • کارگاه بانوان ثروت‌ساز(تکنیک های هوش مالی بانوان)
  • کتابخانه
    • پرسش‌های ثروت‌ساز
    • گل تایم
    • مینی بوک پرسش‌های ثروت‌ساز هدف‌گذاری
    • هفت راز سرمایه‌ گذاری مانند وارن بافت
    • عادات اتمی
    • تمرکز ربوده شده
    • بهترین تو
    • آدام اسمیت چگونه زندگی شما را می‌ توانید تغییر دهد؟
    • هفت عادت مردمان مؤثر
  • ارتباط با ما
    • تماس با ما
    • قوانین و مقررات
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

ثروت تفکر در مسیر تحول > بلاگ > توسعه مالی و کسب و کار > فروش و بازاریابی > ویدیو اثرگذارتر است یا صوت؟

ویدیو اثرگذارتر است یا صوت؟

بهمن ۱۹, ۱۳۹۹
ارسال شده توسط جواد دلاوری
توسعه مالی و کسب و کار ، فروش و بازاریابی ، مقالات
48 بازدید

ویدیو اثرگذارتر است یا صوت؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

شاید بلافاصله پاسخ بدهید که معلوم است ویدیو اثر بیشتری دارد؛ اما تحقیقی در کالج دانشگاهی لندن نشان داد که شنیدن صدا می‌تواند ضربان قلب و سایر واکنش‌های احساسی را به شدت بالا ببرد. اگر می‌خواهید ببینید در محتوای بازاریابی شما ویدیو اثرگذارتر است یا صوت، ادامه مقاله را بخوانید.

دکتر جو دِولین (Dr. Joe Devlin) و سایر محققان، افراد مختلفی را انتخاب کردند تا صحنه‌های دراماتیکی از سریال‌های «بازی تاج‌ وتخت»، «غرور و تعصب»، «راز داوینچی» و سایر فیلم‌های محبوب را همراه صدا مشاهده کنند. البته صوت این فیلم‌ها، صدای واقعی قسمت‌های ویدیویی نبود، بلکه اتفاقات همان صحنه‌های فیلم بود که مانند داستان خوانده شده بود.

هر کدام از شرکت‌کنندگان این آزمون به ترتیب یا فقط فیلم را می‌دیدند یا صوت آن را می‌شنیدند. سپس در آزمایش بعدی اگر فیلم دیده بودند، صوت یک فیلم دیگر را می‌شنیدند. هیچ‌کدام از شرکت‌کنندگان فیلم و صوت همان فیلم را ندیدند. برای هر کدام از شرکت‌کنندگان، آزمون‌گرها ضربان قلب، ارتعاشات پوستی‌ (به عنوان شاخص احساسات) و دمای بدن‌شان را اندازه‌گیری می‌کردند.

 

در نظرسنجی، تصویر بر صوت غلبه کرد

همان‌طور که انتظار می‌رفت، همه اعلام کردند تجربه تصویری اثرگذارتر است. جواب پرسش‌نامه‌ها نشان می‌داد که آن‌ها به تصویر توجه بیشتری می‌کردند، با شخصیت‌های داستان بیشتر ارتباط برقرار می‌کردند و با مشاهده تصویر احساس می‌کردند که خودشان هم در داستان حضور دارند.
البته، این پایان ماجرا نیست. اگر با علم بازاریابی عصبی آشنا باشید می‌دانید که نظر افراد همیشه قابل اعتماد نیست.

در آزمایش واقعی، صوت بر تصویر پیروز شد

برعکس، آن‌هایی که فقط به صوت داستان گوش کرده بودند در مقایسه با افرادی که فیلم را دیده بودند، ضربان قلب، ارتعاشات پوست و دمای بدن‌شان بیشتر افزایش یافته بود. در ادامه به داده‌‌های مقایسه‌ای سریال بازی تاج و تخت در این تحقیق اشاره می‌کنیم:

پیشنهاد مشاهده  خلاصه کتاب برگزاری جلسات ارزشمند

اثر صوت و ویدیو در بازاریابی عصبی

محققان برانگیختگی احساسی بیشتر در صوت را به این دلیل می‌دانند که محتوای صوتی تخیل شنونده را بیشتر تحریک می‌کند، در حالی‌ که بیننده تصویر منفعل‌تر است.

چند هشدار درباره استفاده از صوت در بازاریابی

• این مقاله می‌گوید حرکت تصاویر هم می‌تواند بر ویژگی‌های بیومتریک تاثیر بگذارد. بینندگان ویدیو در جا میخکوب می‌شدند و بر صحنه‌‌های دراماتیکی که بر پرده مقابل‌ به نمایش درمی‌آمد، تمرکز می‌کردند. شنوندگان صوت، حرکت آزادانه‌تری داشتند که می‌توانست بر نتایج اثر بگذارد.

• موضوع فیلم‌ها، قصه‌های دراماتیک بود. جزئیات و صحنه‌های متنوعی داشت، اما محتوای داستانی فرق زیادی با فیلم‌‌های غیرداستانی دارد. اگر در فیلم راوی وجود داشته باشد، تصویر بیشتر از صوت اثر دارد.

• همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، صوت قصه‌‌ها دقیقا صدای خود فیلم نبود، بلکه خوانش کتاب‌هایی بود که توسط نویسندگان زبردست نوشته شده بود. پس باید محتوای صوت‌های داستانی را حرفه‌ای تولید کنید.

• توجه کنید که آزمایش در استودیو انجام شد، نه در دنیای واقعی که احتمال حواس‌پرتی خیلی بیشتر است.

 

صوت‌ها را هیجان‌انگیز کنید

اگر مشغول خواندن این مطلب هستید، احتمالا می‌خواهید برای کسب‌و‌کارتان محتوا تولید کنید، نه یک فیلم رویایی دراماتیک. اگرچه من برنامه‌های کسب‌وکاری دیده‌ام که از این روش استفاده کرده‌اند، اما شما احتمالا می‌خواهید در محتوای خود اطلاعاتی درباره محصولات یا خدمات خود منتقل کنید.

اگر می‌خواهید استفاده موثری از صوت داشته باشید، مطالبی را از بهترین داستان‌نویسان بیاموزید. برای درگیر کردن شنوندگان از داستان‌ها استفاده کنید. با استفاده از زبان توصیفی، آن‌ها را واقعی‌تر جلوه دهید تا تخیل شنونده را برانگیزد. از کلمات احساسی استفاده کنید، کلمات حسی هم مثل تجربه واقعی، ذهن را به هیجان می‌آورند. من هیچ‌وقت یک آگهی صوتی برای تبلیغ یک رایحه یا عطر نشنیده‌ام، اما مطالعات نشان می‌دهد که یک داستان صوتی خوب در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد.

پیشنهاد مشاهده  علت عدم موفقیت کارهای واگذار شده

البته بدانید که گاهی تصویر بهترین راه انتقال اطلاعات است. یک نمودار، عکس یا جدول ساده خیلی موثرتر از انتقال همان اطلاعات به صورت شفاهی و صوتی است.

البته خوب است توجه داشته باشیم که شاید شنونده صوت را در شرایط مختلفی گوش دهد که دیدن ویدیو در آن شرایط امکان‌پذیر نیست؛ مثلا هنگام رانندگی، دوچرخه‌سواری، ورزش و غیره. پس اگر می‌توانید محتوا را به صوت تبدیل کنید، فرمتش را حتما چک کنید تا برای همه دستگاه‌ها مناسب باشد. از اثرش شگفت‌زده می‌شوید.

نتیجه این آزمایش آن است که صوت را دست‌کم نگیرید. برخی از تبلیغات آنلاین و آفلاین خود را بر تولید صوت اختصاص بدهید. اگر خوب عمل کنید شاید با همین مورد از رقیبان خود متمایز شوید و فروشتان بیشتر شود.

نویسنده: راجر دالی – ترجمه و بومی‌سازی: بنفشه عطرسائی، ژان بقوسیان

گروه تحقیقاتی ثروت تفکر

برچسب ها: بازاریابیبازاریابی عصبیتفکر ثروتگروه تحقیقات ثروت تفکرویدیو یا صوت
درباره جواد دلاوری

در گروه تحقیقاتی ثروت تفکر، تمام تلاش ما این است که با شناخت صحیح از خود، خداوند، استعداد و رسالت زندگی به معنویت، موفقیت، ثروت، کسب و کار پولساز و سعادت و سربلندی در دنیا و آخرت برسیم. پس همراه ما باشید........

نوشته های بیشتر از جواد دلاوری
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

چرا داشتن وبسایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟
چرا داشتن وبسایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟
راهکارهایی برای افزایش تقاضای کالاها
راهکارهایی برای افزایش تقاضای کالاها
نکاتی مهم در شروع کسب و کار
نکاتی مهم در شروع کسب و کار
بررسی زندگی افرادی که از صفر شروع کردند
بررسی زندگی افرادی که از صفر شروع کردند
اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ
اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ
تست رایگان نئو(neo)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

  • چرا داشتن وبسایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟
  • راهکارهایی برای افزایش تقاضای کالاها
  • نکاتی مهم در شروع کسب و کار
  • بررسی زندگی افرادی که از صفر شروع کردند
  • اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ
محصولات
  • هفت راز سرمایه‌ گذاری مانند وارن بافت
  • عادات اتمی
  • تمرکز ربوده شده
  • بهترین تو
  • آدام اسمیت چگونه زندگی شما را می‌ توانید تغییر دهد؟
اطلاعات تماس
  • قم، جنب درمانگاه مصلی
  • 09357820120
  • stafakor.ir@gmail.com
دسترسی سریع
  • خانه
  • بلاگ
  • دوره کاربردی مربی خصوصی
  • استعدادسنجی
  • توسعه فردی
  • دوره‌های جامع
  • سواد مالی
  • کوچینگ
اعتبار سنجی
تمام حقوق برای آکادمی ثروت تفکر در مسیر تحول محفوظ است.

جهت دریافت تخفیف ویژه دریافت محصولات با شماره تماس 09357820120 تماس بگیرید. رد کردن

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت