جستجو برای:
  • کاربری
    • حساب کاربری من
    • سبد خرید
    • پرداخت
  • مقالات
    • توسعه مالی و کسب و کار
    • فروش و بازاریابی
    • کارآفرینی
    • رشد و توسعه
    • بهبود فردی
  • محصولات
    • کارگاه فرزندان ثروت‌ساز(تربیت مالی کودکان و نوجوانان)
    • کارگاه مسیریابی شغلی و کشف رسالت زندگی
    • کارگاه هدف‌گذاری حرفه‌ای
    • مشاوره تلفنی و حضوری
    • دوره‌های جامع
  • درخواست مربی خصوصی
 
  • 09357820120
  • stafakor.ir@gmail.com
  • محصولات
  • مقالات
  • تماس با ما
  • قوانین و مقررات
  • ناحیه کاربری
  • سبد خرید
ثروت تفکر در مسیر تحول
  • صفحه اصلی
  • مقالات آموزشی
    • توسعه مالی و کسب و کار
    • فروش و بازاریابی
    • کارآفرینی
    • فوت کوزه‌گری
    • رشد و توسعه
    • بهبود فردی
    • مدیریت و رهبری
    • آموزش و مهارت افزایی
    • پرورش فکر
  • محصولات
    • استعدادسنجی
      • کارگاه اصول و اشتباهات استعدادیابی
      • کارگاه استعدادیابی کلیفتون
      • کارگاه رغبت سنجی شغلی هالند
      • کارگاه شناخت ارزش‌ها
      • کارگاه طبع و مزاج شناسی
      • کارگاه کشف علایق
      • کارگاه هوش‌های گاردنر
    • توسعه فردی
      • کارگاه فرمول رسیدن به موفقیت با چرخه زندگی
      • کارگاه هدف‌گذاری حرفه‌ای
      • مینی کارگاه صوتی هدف‌گذاری در زندگی
    • دوره‌های جامع
      • دوره کاربردی مربی خصوصی
      • کارگاه مسیریابی شغلی و کشف رسالت زندگی
      • مشاوره تلفنی و حضوری
    • کسب و کار
      • کارگاه جایگاه رشد فردی در موفقیت کسب و کارها
    • کوچینگ
      • دوره کاربردی مربی خصوصی
    • سواد مالی
      • کارگاه فرزندان ثروت‌ساز(تربیت مالی کودکان و نوجوانان)
      • کارگاه بانوان ثروت‌ساز(تکنیک های هوش مالی بانوان)
  • کتابخانه
    • پرسش‌های ثروت‌ساز
    • گل تایم
    • مینی بوک پرسش‌های ثروت‌ساز هدف‌گذاری
    • هفت راز سرمایه‌ گذاری مانند وارن بافت
    • عادات اتمی
    • تمرکز ربوده شده
    • بهترین تو
    • آدام اسمیت چگونه زندگی شما را می‌ توانید تغییر دهد؟
    • هفت عادت مردمان مؤثر
  • ارتباط با ما
    • تماس با ما
    • قوانین و مقررات
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

ثروت تفکر در مسیر تحول > بلاگ > توسعه مالی و کسب و کار > فروش و بازاریابی > ۱۰ دلیل رفتن مشتریان

۱۰ دلیل رفتن مشتریان

آذر ۲۳, ۱۳۹۹
ارسال شده توسط جواد دلاوری
توسعه مالی و کسب و کار ، فروش و بازاریابی ، کارآفرینی ، مقالات
31 بازدید

۱۰ دلیل رفتن مشتریان

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

با توجه به ماهیت کسب‌وکار و تعداد مشتریان‌، گاهی اثری که رفتن حتی یکی از آن‌ها بر شرکت می‌گذارد، بسیار مخرب است. مهم نیست کسب‌وکارتان تا چه حد از هر مشتری سود می‌برد، اما به نفع‌تان است نرخ حفظ مشتریان را به حداکثر برسانید.

در این مقاله به دلیل اصلی رفتن خریداران می‌پردازم. با توجه به تجربیات و تحقیقات خود می‌توانم ۱۰ دلیل اصلی مشتریان برای ترک فروشندگان را توضیح داده و چند روش خوب برای جلوگیری از آن‌ها پیشنهاد دهم:

 

۱. بودجه

گاهی بودجه کسب‌وکار تمام می‌شود یا مجبور می‌شود خدمات فرعی‌اش را حذف کند تا بودجه را به موارد مهم‌تر اختصاص دهد. حل این مشکل دشوار است، اما چند گزینه دارید. موثرترین راهکار مصالحه با مشتری برای پرداخت مبلغ کمتر در ازای خدمات محدودتر است. در این حالت، باز هم ضرر می‌کنید، اما حداقل مشتری را حفظ می‌کنید که از هر موضوعی مهم‌تر است.

 

۲. ارزش

اگر مشتری ارزش عینی یا بازگشت سرمایه‌اش را در محصولات و خدمات شما نبیند، دیگر سراغتان نمی‌آید. محاسبه و تایید بازگشت سرمایه وظیفه مشتری نیست، بلکه وظیفه شما است؛ بنابراین، وقت بگذارید و ارزشی که ارائه می‌دهید را به مشتری نشان دهید. اگر می‌خواهید حس مثبت مشتری نسبت به خود را حفظ کنید، این کار را مدام انجام دهید.

 

۳. اعتماد

اعتماد عامل بسیار مهمی در حفظ مشتریان است؛ اگر احساس کنند صادق و روراست نیستید، ارزش کارتان را زیر سوال می‌برند و حمایتشان را دریغ می‌کنند. فقط یک راه برای جلوگیری از رفتن آن‌ها وجود دارد؛‌ اینکه همیشه، از ابتدای رابطه و تا حد ممکن صادق و روراست باشید. صادق و روراست باشید، حتی اگر گفتن حقیقت دشوار باشد.

پیشنهاد مشاهده  5 اشتباه معرفی و تبلیغ محصول

 

۴. سیاست

معمولا وقتی یک نفر در شرکت مشتری از ارتباط با شما هیجان‌زده و خوشحال است، اما تصمیم‌گیرنده ارشدتر از آن راضی نیست، با مشکل مواجه می‌شوید. سیاست‌های داخلی بدون اینکه تقصیری متوجه شما باشد می‌تواند رابطه را خراب کند. بنابراین، نهایت تلاش خود را برای ایجاد ارتباط با سطوح مختلف شرکت مشتری انجام دهید.

 

۵. بی‌علاقگی

وقتی خریداران خدمات دریافتی را مرور می‌کنند، یک واکنش احساسی باعث وفاداری آ‌ن‌ها به برندتان می‌شود. با این وجود، عدم این احساس باعث می‌شود از خود بپرسند چرا مبلغی برای خدمات‌تان هزینه کرده‌اند. پس با تزریق بیشتر احساسات مثبت در معاملات روزانه، با این بی‌علاقگی مقابله کنید. سورپرایزهای کوچک ارائه کرده و صمیمیت‌های شخصی ایجاد کنید.

 

۶. پرسنل

شاید مشتری با مدیر یا کارمند خاصی در تیم شما در ارتباط باشد و جابجایی یا ارتقاء آن کارمند موجب از دست دادن مشتری شود. بهترین راه‌حل این مشکل کاهش جابجایی‌ها و آموزش هماهنگ کارمندان تا حدی است که نوسانات در چنین شرایطی را کاهش دهد.

 

۷. شکست

شکست یا خرابکاری در یک پروژه بزرگ می‌تواند بهانه‌ای برای رفتن مشتری باشد. با اعتراف به اشتباه این احتمال را کاهش دهید. برای جبران همه خسارات احتمالی که در طول فرایند ایجاد کرده‌اید، سخت کار کنید.

 

۸. غفلت

مشتریان برای اینکه احساس کنند به کسب‌وکارشان احترام می‌گذارید، به توجه دائم نیاز دارند و این کار شراکتشان با شما را تقویت می‌کند. اگر در زمینه ایجاد ارتباط به اندازه کافی پویا نیستید یا روابط شخصی کافی با مشتری ندارید، شاید فکر کنند آن‌ها را به حال خود رها کرده‌اید. برای ماندن در خاطر آن‌ها سخت کار کنید.

پیشنهاد مشاهده  کاربرد داشتن فن بیان در زندگی

۹. نیازها

گاهی، مشتری نیاز به تغییر دارد. شاید دیگر به خدمات شما نیاز نداشته باشد یا برای انجام کاری که قبلا وظیفه شما بوده، کارمندی استخدام کرده باشد. متاسفانه راه‌حل ساده‌ای برای این مشکل وجود ندارد. نمی‌توانید نیازهای مشتریان را تغییر دهید. فقط می‌توانید گزینه‌های خدماتی سازگار با دیدگاه، اهداف و ساختار کاری جدیدشان ارائه دهید.

 

۱۰. رقابت

روراست باشید. شما تنها تامین‌کننده شهر نیستید و شاید رقبا خدماتی مشابه را با قیمت کمتر یا خدمات بهتر را با قیمت مشابه ارائه دهند. اگر مشتری از وجود رقیبی آگاه شود که قیمت یا عملکردی بهتر از شما دارد، او را از دست می‌دهید؛ بنابراین، به نفع‌تان است تحقیقات پویایی درباره رقبا انجام دهید و با این رفتن‌های احتمالی مقابله کنید.

با توجه به جایگاهی که میان رقبا دارید، نقاط ضعفتان را مشخص و حذف کنید، حتی اگر مطمئن هستید، از نقاط قوت خود به بهترین نحو استفاده کرده‌اید.

مشتریان وقتی مشارکت ارزشمندی با شما داشته باشند، بدون دلیل موجه ترک‌تان نمی‌کنند. فهمیدن دلیل روانی رفتن مشتری و تلاش پویا برای کاهش خطرات موجود در همه حوزه‌های خطرساز را به کسب‌وکارتان بدهکارید.

استراتژی شما برای حفظ مشتریان بی‌نقص نیست و قرار هم نیست باشد. رفتن مشتریان جزئی از همه کسب‌وکارها است، اما برای حداکثر کردن درآمد و سود و راضی نگه‌داشتن خریداران باید آن را تا حد ممکن کاهش دهید.

 

نویسنده: مجله Entrepreneur

 

 منبع: مدیر سبز
گروه تحقیقاتی ثروت تفکر
برچسب ها: فروشگروه تحقیقاتی ثروت تفکر
درباره جواد دلاوری

در گروه تحقیقاتی ثروت تفکر، تمام تلاش ما این است که با شناخت صحیح از خود، خداوند، استعداد و رسالت زندگی به معنویت، موفقیت، ثروت، کسب و کار پولساز و سعادت و سربلندی در دنیا و آخرت برسیم. پس همراه ما باشید........

نوشته های بیشتر از جواد دلاوری
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

چرا داشتن وبسایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟
چرا داشتن وبسایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟
راهکارهایی برای افزایش تقاضای کالاها
راهکارهایی برای افزایش تقاضای کالاها
نکاتی مهم در شروع کسب و کار
نکاتی مهم در شروع کسب و کار
بررسی زندگی افرادی که از صفر شروع کردند
بررسی زندگی افرادی که از صفر شروع کردند
اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ
اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ
تست رایگان نئو(neo)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

  • چرا داشتن وبسایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟
  • راهکارهایی برای افزایش تقاضای کالاها
  • نکاتی مهم در شروع کسب و کار
  • بررسی زندگی افرادی که از صفر شروع کردند
  • اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ
محصولات
  • هفت راز سرمایه‌ گذاری مانند وارن بافت
  • عادات اتمی
  • تمرکز ربوده شده
  • بهترین تو
  • آدام اسمیت چگونه زندگی شما را می‌ توانید تغییر دهد؟
اطلاعات تماس
  • قم، جنب درمانگاه مصلی
  • 09357820120
  • stafakor.ir@gmail.com
دسترسی سریع
  • خانه
  • بلاگ
  • دوره کاربردی مربی خصوصی
  • استعدادسنجی
  • توسعه فردی
  • دوره‌های جامع
  • سواد مالی
  • کوچینگ
اعتبار سنجی
تمام حقوق برای آکادمی ثروت تفکر در مسیر تحول محفوظ است.

جهت دریافت تخفیف ویژه دریافت محصولات با شماره تماس 09357820120 تماس بگیرید. رد کردن

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت