نکاتی برای ساخت یک وب سایت عالی
نکاتی برای ساخت یک وب سایت عالی
شما در زندگی نیازهای مختلفی دارید، برخی از این نیازها مانند خوراک، پوشاک و مسکن بنیادی هستند و بدون حتی یکی از آنها قادر به زندگی کردن نخواهید بود.
برخی دیگر مانند یک شغل با درآمد خوب و روابط اجتماعی سالم تنها میتوانند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشند ولی در نبود آنها هم میتوان زندگی کرد.
حالا مثال بالا را وارد دنیای اینترنت کنید.
زمانی که شما قصد راهاندازی یک وب سایت را دارید نیز مشابه همین موضوع صادق است.
یعنی برای ساختن یک وب سایت هم نیازهایی بنیادی دارید که بدون آنها داشتن سایت ممکن نیست
و هم نیازهایی که میتوانند به افزایش کیفیت سایت شما و تاثیرگذاری بیشتر آن کمک کنند.
امروزه با پیشرفت حوزه های تجارت و گسترش آن در سراسر دنیا
افراد زیادی به اهمیت داشتن یک وب سایت تجاری یا شخصی، پی برده اند
و در ابتدای امر برای شروع کسب و کار خود ، به دنبال طراحی سایت در زمینه کاریشان می روند .
۱. تاثیر اولیه خیلی اهمیت دارد
بر اساس تحقیقات گوگل، فقط ۵۰ میلیثانیه (۰.۰۵ ثانیه) طول میکشد تا کاربران اولین برداشت را از وبسایت شما داشته باشند و در آن بمانند یا سراغ سایتهای دیگر بروند. این تحقیق نشان داد که پیچیدگی تصویری کم و سادگی عوامل مهم جذب و ماندن کاربران در یک وبسایت هستند. ظاهر همه عناصر وبسایت باید ساده و تمیز باشد و باید پیش از طراحی سایت به سایتهای پرترافیک رقبا سر بزنید و مسیر مناسب تیم طراحی را مشخص کنید.
۲. ظاهر و کارایی سایت در موبایل مهم است
در حال حاضر ۴.۳۲ میلیارد کاربر موبایل در سراسر جهان وجود دارد که نشان میدهد بیش از ۹۰ درصد جمعیت حاضر در اینترنت برای آنلاین شدن از موبایل استفاده میکنند. ترافیک موبایل از ۸.۳۲ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۵۷.۳۷ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایشیافته است. باتوجهبه تغییر میزان استفاده از موبایل، بهتر است با فناوری پیشرفته سایتتان را برای موبایلها بهینه کنید و همزمان با بزرگتر شدن صفحه موبایلها، عناصر بیشتری به وبسایتتان اضافه کنید.
متناسبسازی سایت برای رسانهها از سال ۲۰۱۲ شروع شد. آنها ابتدا برای دسکتاپ بهینه شدند و سپس با کوچک شدن صفحه موبایلها، بعضی عناصرشان تطبیق داده شده و بعضی عناصرشان حذف شدند. حالا دیگر این بهترین رویکرد نیست. یادتان باشد که الزام امروز، فردا به یک مد زودگذر تبدیل میشود. هنر این است که پیشبینی کنیم چه چیزی در ۳ تا ۵ سال آینده همچنان ثابت باقی میماند. استراتژی بهینهسازی سایت برای موبایل تضمین میکند که مخاطبان با دستگاه محبوبشان (موبایل) تجربه بهینهای از سایت شما داشته باشند. افزایش زمان حضور کاربر در سایت، تشویق کاربر به اقدام و تلاش برای انتقال موثرتر پیام برند، تجربه مخاطبان را ارتقا میدهد. با استفاده از قالبهای SVG و WebP به نتایج واضحتر و سریعتری میرسید و بهتر است قالبهای سنتی مانند JPG و PNG که روی صفحههای موبایل خراب نمایش داده میشوند را کنار بگذارید.
۳. محتوا شاه است
کیفیت محتوای شما باید مساوی یا بهتر از رقبای اصلی باشد. موتورهای جستجو مانند گوگل به وبسایتهای عمیق و آموزنده ارزش میدهند. گوگل میگوید که وبسایتها باید هدف مفیدی داشته باشند. سرمایهگذاری روی استانداردهای کیفی، نوشتار حرفهای و طراحی خلاقانه تضمین میکند که وبسایتتان هدف کاربر را برآورده کند، باعث اطلاعرسانی، آموزش و سرگرمی او شود یا او را به خرید ترغیب کند.
باتوجهبه اینکه یک کاربر معمولی ۸۸ درصد بیشتر در وبسایتهای دارای ویدیو وقت میگذراند، برندها باید محتوای ویدیویی خود را گسترش دهند، زیرا بینندگان پس از تماشای یک پیام ۹۵ درصد آن را متوجه میشوند، درحالیکه با خواندن پیام فقط ۱۰ درصد آن را میفهمند. اگر در صفحه فرود وبسایتتان ویدیو بگذارید، احتمال دیدن شدن آن در صفحه اول نتایج گوگل ۵۳ درصد بیشتر میشود. یادتان باشد وقتی نوبت به برنده شدن جوایز وبسایت و کسب رتبه برتر در گوگل میرسد، کیفیت همیشه بر کمیت برتری دارد.
۴. تجربه کاربری باید متناسب با روندهای آینده طراحی شود
صنعت بازی یکی از پیشرفتهترین صنایع برای ارائه محصولات دیجیتال موفق در سطح جهانی است و ارزش آن به بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار میرسد که بیشتر از مجموع ارزش دو صنعت فیلم و موسیقی است. هیچکس با کاربری سخت یک سیستم کنار نمیآید. بازیها برای سرگرم کردن کاربر تولید میشوند. پس به این فکر کنید که چگونه میتوانید تجربه کاربری مشابه بازیها را در حوزههای مهمی مثل طراحی سایت و جستجو، تعامل و دریافت بازخورد کاربر به کار گیرید.
تمرکز زیاد بر سرگرمی، وبسایتتان را از رقبا متمایز میکند و باعث میشود کاربری آن سریع، آسان و جذاب شود. یک استراتژی توسعه خوب میتواند وبسایتتان را برای سالها بیمه کند و باعث صرفهجویی فراوان در هزینهها شود. بهجای اینکه هر سال کل سیستم را از ابتدا بسازید، با یک بازسازی محدود دورهای میتوانید برندتان را همیشه رقابتی و مطرح نگه دارید. وبسایتتان باید این فرایند را ساده کند. وبسایتتان را برای آینده طراحی کنید و به دورنمای سختافزار در سالهای آینده فکر کنید. اساس موفقیت وبسایت پیشبینی دستگاههای مورداستفاده کاربران در ۳ تا ۵ سال آینده است.
۵. باید یک پلتفرم یا CMS سفارشی بسازید
هرگز نمیتوانید با یک کتوشلوار دستدوز سفارشی رقابت کنید. صرفنظر از ارزشمندی محصولات عجیب و خاص، همه در نهایت ترجیح میدهند محصولی بخرند که دقیقا متناسب با نیازهایشان ساخته شده باشد. کسبوکار و وبسایتتان هم از همین اصل پیروی میکند. اگرچه میتوانید وبسایتتان را با یک پلتفرم رایج و رایگان بسازید، اما زمانی فرامیرسد که هر برند خوب به یک مزیت رقابتی در حوزه دیجیتال نیاز دارد. هیچ پلتفرم یا سیاماس قدیمی بهاندازه پلتفرمهایی که به طور اختصاصی برای کسبوکار و نیازهای خاص شما طراحی شده قوی نیست. ساخت وبسایتی که همه اصول بالا را در نظر بگیرد و خدمات بهتری به کاربرانش ارائه دهد نهتنها فوقالعاده است، بلکه عملکرد کسبوکارتان را ارتقا میدهد و در نهایت باعث سود و درآمد بیشتر میشود.
منبع: مدیرسبز
تهیه و تنظیم: گروه تحقیقاتی ثروت تفکر
دیدگاهتان را بنویسید