چگونه برند خود را ارتقا دهیم؟

چگونه برند خود را ارتقا دهیم؟
برند سازی شخصی چیست؟
برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ (personal branding) در واقع همان اعتبار شما است. برند سازی شخصی، تصویری است که شما از زندگی شخصی خود میسازید و افرادی که در زندگی شخصی یا حرفهای شما حضور دارند شما را با این تصویر میشناسند.
فرقی نمیکند که در چه مقیاس حرفهای – دانشجویی، کارمندی، صاحب مشاغل یا فریلنسری- قرار دارید، در هر صورت برند سازی شخصی چیزی است که به آن نیاز دارید.
چرا برندسازی مهم است؟
برند برای این مهم است؛ زیرا تصویر برند تجاری شما با شهرت کسب و کار شما مترادف است. هنگامی که شما یک تجارت کوچک را اداره می کنید. نمیتوانید با تک تک مشتریان بالقوه در بازار هدف خود تعامل داشته باشید.
شما باید اجازه دهید نام تجاری به تنهایی صحبت کند. مشتریان با زوایای مختلف نام تجاری شما ارتباط برقرار کنند. و آگاهی از نام برند شما به تدریج در طول زمان ایجاد شود.
ممکن است در جستجوی آنلاین با برندتان آشنا شوند. یا در یک فروشگاه آن را ببینند. یا اینکه دوستان و خانوادهشان را ببینند که از محصول شما استفاده میکنند. استراتژی برند به شما کمک میکند تا در همۀ این زمینهها به درک درستی از محصول و خدمات خود برسید.
درجه یک بودن را به ارزشهای اصلی خود اضافه کنید
اسنادی تهیه کنید که اهداف، انگیزهها و تاکتیکهای شرکت و روش هر کارمند، فروشنده و شریک برای به تصویر کشیدن آن ارزشها را مشخص کند.
بر خدمات مشتریان تمرکز کنید
کسبوکارهای کوچک و زرنگ با توجه اختصاصی به مشتری مستعد پیشی گرفتن از رقبای بزرگ هستند. کلید موفقیت بهعنوان یک برند برتر ایجاد و کنترل هر جنبه از تجربه مشتری است.
سنجش معیارهای موفقیت
سیستمی برای سنجش خدمات مشتریان و کنترل کیفیت ایجاد کنید. هدفتان کسب ۵ از ۵ در هر حوزه باشد و مدام عملکرد خود را ارزیابی کنید. با یک ذهنیت برتر همه شرکت را هماهنگ و یکپارچه کنید.
محصولات و خدمات با کیفیت
کیفیت محصول مانند یک ستون فقرات برای برند شما عمل میکند. این که شما بتوانید محصولی را به مشتری ارائه کنید که باعث شود مشتری خرید خود را از شما تکرار کند و همچنین باعث شود از نام برند شما به نیکی یاد کند یک امر حیاتی است.
متاسفانه بیشتر کسب و کارها در هر صنعتی به جای کیفیت محصول تنها به نوآوری در محصولاتشان تمرکز میکنند.
تحلیل رقابتی
یک برند قوی برندی است که بتواند خود را با تغییرات بازار سازگار کند. به عبارت دیگر شما به عنوان یک برند تجاری باید کاملا حواستان به روند صنعت و فعالیت های رقبای تجاریتان باشد.
یکی از راه های موثر در تقویت برند، هدف گذاری یک جایگاه است. یعنی باید تلاش کنید نیاز خاصی را برآورده کنید که در حال حاضر هیچ یک از رقبای شما در تامین این نیاز رضایتبخش عمل نکرده اند. این امر تحسین و تکریم مصرف کننده را در پی خواهد داشت و یک ارزش گذاری برای برند شما است.
تمرکز بازاریابی و فروش خود را محدود کنید
اینکه همه این تلاشها را بر بخشی از بازار متمرکز کنید که محصولتان را میخواهد و توان مالی خرید آن را دارد، بسیار بهرهورانه است.
تمایز خود را نشان دهید
تلاشهای فروش و بازاریابی باید دلیل برتری شرکت شما را نشان دهد. مشتریان درباره شما چه میگویند؟ چه نتایجی را به آنها وعده میدهید؟
با فوقالعاده شدن طرفداران، وفاداری پیدا کنید
یک تعمیرگاه برتر با وعده رفتن به هر منطقهای برای پنچرگیری بر بازار محلی خود تسلط پیدا کرده است.
قیمت مناسبی در نظر بگیرید
قیمتهای برتر انتظاراتی را به وجود میآورند، بنابراین کسبوکار باید آن انتظارات را با ارزش واقعی تامین کند.
راحت تخفیف ندهید
شاید کسبوکارهایی که جدیدند یا آنهایی که دچار رکود شدهاند اغوا شوند که با ارائه کوپن و حراجهای بزرگ نظر مشتریان را جلب کنند. آگاه باشید که تخفیف مواد مخدر بازاریابی است.
تهیه و تنظیم : گروه تحقیقاتی ثروت تفکر
دیدگاهتان را بنویسید