جستجو برای:
  • کاربری
    • حساب کاربری من
    • سبد خرید
    • پرداخت
  • مقالات
    • توسعه مالی و کسب و کار
    • فروش و بازاریابی
    • کارآفرینی
    • رشد و توسعه
    • بهبود فردی
  • محصولات
    • کارگاه فرزندان ثروت‌ساز(تربیت مالی کودکان و نوجوانان)
    • کارگاه مسیریابی شغلی و کشف رسالت زندگی
    • کارگاه هدف‌گذاری حرفه‌ای
    • مشاوره تلفنی و حضوری
    • دوره‌های جامع
  • درخواست مربی خصوصی
 
  • 09357820120
  • stafakor.ir@gmail.com
  • محصولات
  • مقالات
  • تماس با ما
  • قوانین و مقررات
  • ناحیه کاربری
  • سبد خرید
ثروت تفکر در مسیر تحول
  • صفحه اصلی
  • مقالات آموزشی
    • توسعه مالی و کسب و کار
    • فروش و بازاریابی
    • کارآفرینی
    • فوت کوزه‌گری
    • رشد و توسعه
    • بهبود فردی
    • مدیریت و رهبری
    • آموزش و مهارت افزایی
    • پرورش فکر
  • محصولات
    • استعدادسنجی
      • کارگاه اصول و اشتباهات استعدادیابی
      • کارگاه استعدادیابی کلیفتون
      • کارگاه رغبت سنجی شغلی هالند
      • کارگاه شناخت ارزش‌ها
      • کارگاه طبع و مزاج شناسی
      • کارگاه کشف علایق
      • کارگاه هوش‌های گاردنر
    • توسعه فردی
      • کارگاه فرمول رسیدن به موفقیت با چرخه زندگی
      • کارگاه هدف‌گذاری حرفه‌ای
      • مینی کارگاه صوتی هدف‌گذاری در زندگی
    • دوره‌های جامع
      • دوره کاربردی مربی خصوصی
      • کارگاه مسیریابی شغلی و کشف رسالت زندگی
      • مشاوره تلفنی و حضوری
    • کسب و کار
      • کارگاه جایگاه رشد فردی در موفقیت کسب و کارها
    • کوچینگ
      • دوره کاربردی مربی خصوصی
    • سواد مالی
      • کارگاه فرزندان ثروت‌ساز(تربیت مالی کودکان و نوجوانان)
      • کارگاه بانوان ثروت‌ساز(تکنیک های هوش مالی بانوان)
  • کتابخانه
    • پرسش‌های ثروت‌ساز
    • گل تایم
    • مینی بوک پرسش‌های ثروت‌ساز هدف‌گذاری
    • هفت راز سرمایه‌ گذاری مانند وارن بافت
    • عادات اتمی
    • تمرکز ربوده شده
    • بهترین تو
    • آدام اسمیت چگونه زندگی شما را می‌ توانید تغییر دهد؟
    • هفت عادت مردمان مؤثر
  • ارتباط با ما
    • تماس با ما
    • قوانین و مقررات
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

ثروت تفکر در مسیر تحول > بلاگ > رشد و توسعه > آموزش و مهارت افزایی > هشت مهارت سخنران حرفه‌ای

هشت مهارت سخنران حرفه‌ای

خرداد ۱۰, ۱۴۰۰
ارسال شده توسط مصطفی غروی
آموزش و مهارت افزایی ، رشد و توسعه ، مقالات
29 بازدید

هشت مهارت سخنران حرفه‌ای

زمان مطالعه:۵ دقیقه

زمانی که شما در سمت تماشاچیان می‌نشینید و به یک سخنران گوش می‌دهید یا در یک سمینار که توسط یک شخص حرفه‌ای اجرا می‌شود شرکت می‌کنید،‌ شغل سخنرانی به نظرتان آسان جلوه می‌کند؛ همچنان که بعضی کارهای یک بندباز سیرک آسان به‌ نظر می‌رسد.

بااین‌وجود،‌ هنرمند بندباز ماه‌های زیادی دور از انظار عمومی، مشغول تمرین و تکمیل پرواز جسورانه بر فراز یک تور ایمنی می‌شود.

سخنرانان حرفه‌ای نیز باید مهارت‌های سخنرانی خود را تکمیل کنند تا بتوانند به موفقیت دست یابند. آنان دائما به همین روش کار می‌کنند تا سخنرانی خود را بهبود بخشند. آن‌ها سخنرانی مثل هاروی ماکی که یک سخنران حرفه‌ای مشهور و بسیار موفق است را استخدام می‌کنند تا بتوانند مهارت‌هایشان را به طور مستمر افزایش دهند.

آن‌ها هرگز یادگیری و خلق برنامه‌های جدید را متوقف نمی‌سازند؛ اما چندین مهارت دیگر هم هستند که به‌اندازه مهارت‌های سخنرانی اهمیت دارند.

 

۱. نسبت به یک موضوع، متخصص و مشتاق باشد

مردم می‌خواهند برای گوش دادن به متخصصان پول بدهند. اشتیاق، شما را برای متخصص شدن هدایت می‌کند و به شما روی صحنه، شور و حرارت می‌بخشد تا تاثیرگذار باشید.

موضوعات کاریِ مختلف را که از آن آگاهی دارید فهرست کنید و با شور و حرارت به آن نزدیک شوید. باید در این موضوع انتخابی به طور مداوم کار کنید و دانش خود را گسترش دهید.

 

۲. دلسوز مخاطب باشد

کاوت روبرت،‌ موسس انجمن ملی سخنرانان (NSA) می‌گوید: «شنوندگان تا زمانی که ندانند شما چقدر به آن‌ها اهمیت می‌دهید، اهمیت نمی‌دهند که شما چقدر می‌دانید.»

پیشنهاد مشاهده  استراتژی کسب و کار چیست؟

کسانی را که برایشان سخنرانی می‌کنید دوست داشته باشید. تحقیق در این زمینه می‌تواند وضعیت روحی مخاطبان را به شما نشان دهد. قبل از اجرا با چند تن از مخاطبان صحبت کنید. در این‌ صورت شما یک گفتگو را برگزار خواهید کرد نه یک سخنرانی یک‌طرفه را.

 

۳. بتواند بازار خاص خود را پیدا کند

شنوندگان معتقدند: «یک آدم همه‌کاره به‌هیچ‌وجه متخصص نیست.» آن‌ها متخصصانی را می‌خواهند که در مورد مسائل خاص، راه‌حل‌های عملی ارائه دهند.

از خود بپرسید از میان موضوعاتی که نسبت به آن‌ها اشتیاق دارم، مردم برای فراگیری کدام‌یک پول بیشتری می‌پردازند. بازار ویژه و مناسب آن را پیدا کنید.

 

۴. بتواند موضوع موردعلاقه خود را به گونه‌ای که مناسب مخاطبان خاصی در بازار باشد سفارشی کند

سفارشی کردن به معنای دست‌کاری در کالا یا خدمات،‌ به‌منظور هماهنگ کردن آن با نیازها و خواسته یا شرایط مشتری است. حتی کسی که در یک موضوع و بازار خاص تخصص دارد می‌تواند از شناخت و درک افرادی که در مقابل او هستند استفاده کنند. سفارشی کردن می‌تواند موجب دستمزد اضافه گردیده و سودمند باشد.

با دقت مسائل این گروه از مخاطبان خاص را مورد پژوهش قرار دهید. پیش از اجرا، شخصا با شرکت‌کنندگان قبلی و فعلی مصاحبه کنید.

 

۵. فروشنده باشد

اگر چیزی عرضه نشود درآمدی در کار نخواهد بود. باید یاد بگیرید که خود و محصولاتتان را به مشتریان و مراکز سخنرانان عرضه کنید.

 

۶. خدمات‌رسان باشد

بازار بسیار رقابتی است. هزاران حرفه‌ای بااستعداد وجود دارند و کار می‌کنند تا مشتریان شما را جذب کنند. پیروز واقعی کسی است که خدمات را آسان و لذت‌بخش ارائه کند.

پیشنهاد مشاهده  معنویت برای موفقیت

سعی کنید هر چیزی که ارائه می‌دهید خواسته‌ها،‌ نیازها و مشکلات مخاطبانتان را برطرف سازد. کاری کنید که آن‌ها به سهولت بتوانند از شما دعوت و استفاده کنند.

 

۷. یک پیشه‌ور باشد

اگر مشتری نتواند به‌موقع با سخنران دسترسی پیدا کند،‌ دلسرد می‌شود. زمان از بیشترین اهمیت برخوردار است.

تمام تقاضاها را بسیار سریع، جدی، ‌علاقه‌مند، دوستانه و ثابت‌قدم پیگیری کنید. بگذارید حرفه‌ای بودن، هر چیزی را که با شما در ارتباط است احاطه کند.

 

۸. سخنرانی بزرگ باشد

تمرین،‌ تمرین، تمرین، دائما سعی کنید روش ارائه گفتارتان را بهبود بخشید و مطالب و معلومات خود را گسترش دهید. به شیوه‌ای بی‌غل‌وغش و فصیح سخنرانی کنید. طوری صحبت کنید که انگار تماشاچی شما یک نفر است.

صدای خود را در حال سخنرانی ضبط کنید و با دقت گوش دهید. همیشه با صدای بلند تمرین کنید.

منبع:مدیر سبز

تهیه و تنظیم:گروه تحقیقاتی ثروت تفکر

برچسب ها: حرفه ایخدمت رسانسخنرانیفروشندهگروه تحقیقات ثروت تفکرمتخصصمخاطبمشتاقمهارت
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

تست رایگان نئو(neo)
چگونه در محل کار ارتباط سازنده برقرار کنیم؟
چگونه در محل کار ارتباط سازنده برقرار کنیم؟
درامد غیرفعال چیست؟
درامد غیرفعال چیست؟
یک مدیر موفق باید چه ویژگی هایی داشته باشد
یک مدیر موفق باید چه ویژگی هایی داشته باشد
معرفی و بررسی انواع تست های استعدادیابی
معرفی و بررسی انواع تست های استعدادیابی
چرا استعدادیابی کودکان ضروری است؟
چرا استعدادیابی کودکان ضروری است؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

  • چرا داشتن وبسایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟
  • راهکارهایی برای افزایش تقاضای کالاها
  • نکاتی مهم در شروع کسب و کار
  • بررسی زندگی افرادی که از صفر شروع کردند
  • اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ
محصولات
  • هفت راز سرمایه‌ گذاری مانند وارن بافت
  • عادات اتمی
  • تمرکز ربوده شده
  • بهترین تو
  • آدام اسمیت چگونه زندگی شما را می‌ توانید تغییر دهد؟
اطلاعات تماس
  • قم، جنب درمانگاه مصلی
  • 09357820120
  • stafakor.ir@gmail.com
دسترسی سریع
  • خانه
  • بلاگ
  • دوره کاربردی مربی خصوصی
  • استعدادسنجی
  • توسعه فردی
  • دوره‌های جامع
  • سواد مالی
  • کوچینگ
اعتبار سنجی
تمام حقوق برای آکادمی ثروت تفکر در مسیر تحول محفوظ است.

جهت دریافت تخفیف ویژه دریافت محصولات با شماره تماس 09357820120 تماس بگیرید. رد کردن

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت